Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Dec 24, 2011

AIC Adam Adli & DSAI

Semalam turut serta ramah mesra di rumah DSAI..Selaku salah seorang ahli AIC,ada juga terjumpa seorang SB yang awal2 lagi dah rasmikan makanan.Apa yang dilaporkan dalam blog2 UMNO nyata dangkal & kelakar..Itulah jadinya kalau bukan blogger hamngok sendiri yang datang..SB yang datang memang tak masuk dalam sewaktu ucapan2..duduk makan di luar saja..Itu yang masalahnya..Asal dapat duit kemudian lepas tangan..Solat maghrib,doa selamat & isya' jemaah pun tah join tah tidak..

Kes AUKU & mahasiswa dimainkan mereka, tapi tak ulas pula tentang Rang Undang-Undang Pendidikan yang digubal kementerian pendidikan pada tika itu Menteri Pelajaran adalah DSAI sendiri..Isu tentang mahasiswa mungkin sekitar 25-35% sahaja semalam..Nama penganjur bukan Dr Alif,tapi Dr Afif Bahardin,Marini Kamal,Najwan Halimi & Saifullah Zulkifli yang mana semuanya adalah MT AIC..

Sebenarnya hajat datang ke Bukit Segambut tuk bincang sesuatu dengan Adam Adli. Junior di UPSI..Zaman universiti dulu pernah sama2 dengan adam dalam LMP (Legasi Mahasiswa Progresif)..Sampai

Tak perlu banyak bicara soal AA..InsyaAllah aku yakin apa yang dia buat sekarang..berkat panglima ludah yang membodohkan & merendahkan maruah UMNO,Adam Adli diangkat rakyat & mahasiswa sebagai hero..Umno juga makin terpalit dengan pelbagai isu..Setahun lepas juga AA hampir disabitkan AUKU..Dah berbincang tika tu & plan Adam sangat sistematik sekiranya dibuang tika itu..Setahun berlalu & mungkin tindakan sama akan dikenakan..Adam takkan pernah kisah sekiranya dibuang daripada UPSI pun..

Ingat tarikh ni: 
9 JAN 2011 tarikh bicara Anwar & Adam serentak di 2 lokasi berbeza..Doakan keselamatan buat mereka berdua...tarikh yang mungkin sengaja digunakan bagi mengurangkan hits disalah sebuah tempat perbicaraan..

No comments: