Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 20, 2011

Drama Juvana,hiburan / falsafah?

Allah s.w.t telah menyebut di dalam Al-Quran bahawa di antara ciri jahiliah Firaun pada zaman nabi Musa ialah menakutkan rakyat dengan kekuasaan yang ada pada dirinya. Firman Allah (al-Zukhruf: 51-54).

Sakit dengan keadaan Malaysia sekarang..
Filem & drama tentang HAK DEMOKRASI telah pun dicanangkan
Ramai berminat dengan penyampaian drama #Juvana
Tetapi berapa ramai yang boleh menafsirkannya dengan baik??

Terlalu banyak yang boleh diambil tentang diktator & marhaen..
terutamanya pada episode akhir (13)
Sesiapa yang belum tonton,boleh tonton sekarang
buka laman web www.tonton.com.my

Selamat MENONTON

Selepas menonton,cuba buat pilihan,hanya dapat seronok atau kupasan isu-isu & falsafah yang dibawanya?Tepuk dada tanya minda..


Nantikan pula kemunculan filem Juvana tak lama lagi..Oh ya,nak promo gak filem Geng Pisang (mula shooting selepas raya) & filem indie (sebaris dengan filem Gadoh,2009) iaitu filem Jalan Pintas..kemunculan di wayang-wayang pacak IPT seluruh semenanjung Malaysia..






1)facebook Filem Geng Pisang (klik)


2)facebook Jln. Pintas (klik)

1 comment:

nonbal said...

Bagi saya, saya agak anti dgn drama juvana ini. ini adalah kerana drama ini menyelitkan sikap buruk remaja serta kelakuan liar. sepatutnya drama begini x disiarkan di TV.
Tak elok drama sebegini menjadi santapan anak2 muda dan pelajar sekolah pada setiap minggu.
sepatutnya ianya diisi didlm cerekarama sahaja iaitu macam filem pendek.
Sikap memeberontak dan mengisi watak jahat remaja terhadap penjaga mereka dan dikalangan rakan sebaya adalah kurang wajar. saya berasa lega kerana ianya telah berakhir dan diharap drama sebegini jangan menjengok lagi dikaca TV.