Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Dec 10, 2010

PROTES tarif air :Kesucian masjid negara tercemar

Suci yang macam mana tu??Dan tercemar yang macam mana tu??Mari kita sama-sama saksikan...


Sebelum ni Teresa Kok pernah dikata menghina kesucian Islam di Malaysia kerana menghadiri jemputan berbuka puasa dengan penduduk dikawasannya..majlis berbuka berkenaan dibuat dalam perkarangan masjid bukan dalam tempat orang bersolat..maka tersebarlah gambar yang diadu domba oleh para munafiqun & tentera Dajjal upahan APCO-UMNO & BN..

Kini video ini dijangka akan menjadi hangat pula..Tak tahu kenapa TV3 tak mahu tayang..Ke dah nampak masyarakat awam yang tak minat sangat politik ,yang tak memihak mana2 dah naik muak dengan isu bodoh sebegini??

Lihat video di atas..Kemudian buat refleksi dalam kehidupan seharian..Adakah ianya sengaja dijadikan isu atau ianya perkara yang sebenarnya tak ada apa2pun??Perempuan Muslim yang seksi masuk masjid boleh pula..Sebab perempuan tu nak sembahyang..Walaupun sebelum tu dia pakai pakaian ketat,tak pakai hijab sekalipun..Rosmah Mansor sendiri tak pakai hijab masuk dalam masjid..Tapi ianya sesuaatu yang dibolehkan..Kan Kan Kan???

Jom baca sumber dari sini pula
What is the Shari`ah ruling on non-Muslim women entering the masjid (mosque) without Hijab?

p/s: Jadi lepas ni rakyat penganut agama 1 Malaysia WAJIB bertindak jika nampak mana-mana perempuan muslim yang tak berpakaian menutup aurat lengkap (pakaian ketat atau tidak memakai tudung juga tergolong dalam kumpulan mereka yang berbogel)..Kita semua harus sekat mereka masuk masjid/surau untuk SOLAT sebab mereka ini menghina kesucian masjid & surau..OK???Kerajaan UMNO yg suci didik kita sedemikian..maka kita harus tunduk,hormat & patuh..Kalau tidak kita sama sahaja seperti musuh negara yang mahu menjual negara kepada negara asing & mahu memecahbelahkan ummah... 

No comments: