Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jan 1, 2010

Ini hanya mengkritik...

Salam To All..


Ini hanyalah blog untuk aku mengkrtik atau menyokong perkembangan semasa..Aku ada satu blog berkenaan hanya diri aku sahaja..Boleh semak di FaceBook..Link Blog..berkenaan diary hidup aku...Jadi kepada yang kurang berkenaan dengan politik atau perkembangan semasa,tidak perlu follow blog ini ye...Aku hanya Insan biasa....

*Tahun Baru ni rasa belum ada apa2 yang best lagi...Permulaan 2009 lagi best...Lagi menyedihkan bila tahun baru disambut dengan kenaikan harga runcit gula,isu posting dan juga wang PTPTN yang mungkin ada ketirisan pada urustadbir...

No comments: