Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Dec 2, 2009

Busuk dan Berat Sebelah


Sudah hampir sebulan stp hari TGNA diserang dalam semua mainstream media...hehe..teringat sejurus selepas PRU12 dimana mainstream media dan UBN mengakui bahawa faktor DSAI yang diserang stp masa menyebabkan rakyat naik meluat dgn UBN dan menyokong PR!!Tak sedar diri lagi..ITUKAH NAMANYA BODOH& SOMBONG???

Dikatakan hanya AWANI dan BERNAMA sahaja yang ADIL melaporkan semuanya tanpa ada berat sebelah.BernamaTV sudah dikantoikan oleh seorang teman yang bekerja sebagai wartawan disana.Dia sendiri mengakui bahawa BOSS sudah mengarahkan supaya PR diburuk2kan menggunakan teknik yang "bijak" tanpa disedari secara langsung.Yakni tak seekstrim TV3,RTM,kumpulan UTUSAN dan BHarian,tetapi memperbesarkan sedikit kes berkaitan PR dan senyapkan (Isu BALASUBRAMANIAM kembali bersuara) kes berkaitan UMNO/BN..

Pagi ni bangun berita di astro AWANI jam 7.00 am cukup membuktikan segalanya. Sudahlah kes BALA(balasubramaniam) tidak pernah diulas langsung,tetapi satu lagi kes BALA KE ATAS UMNO(doa TGNA) dilaporkan hanya separuh...Bala berkenaan adalah mengenai kritikan terbaru Tun Mahathir terhadap UMNO..

AWANI melaporkan catatan terbaru Tun M tetapi tidak pula seperti biasa mendedahkan segala ayat yang tidak enak didengar..Jika Pakatan yang menjadi mangsa mana2 blog yang tak diiktiraf akan ada semua kata2 nista dan cacian pun akan diLETUPkan dalam berita AWANI,tetapi untuk melaporkan TUN M mengulas UMNO itu BUSUK sehingga ke usus,dari peringkat terendah hingga ke peringkat tertinggi tidak pula didedahkan..kalau nak tahu lebih lanjut boleh baca di sini


Seperti yang sedia maklum bahawa terdapat 3 perhimpunan yang diadakan dalam 3 hari ini.
1)Konvensyen DAP Perak yang Ke 15
2)DEMONSTRASI JALANAN di Penang oleh UMNOputra
3)DEMONSTRASI JALANAN di Kelantan dikepalai Prof Deris dan UMNO keseluruhan bahagian Kelantan sebagai pengikut..

Pemuda UMNO Pasir Putih - eh..? dah pandai pakai kopiah..? selama ni tak pernah nampak pun pakai kopiah... pehal..? menyamar ahli PAS ke..?

Setiap daripada perhimpunan ini mendapat respon yang berbeza daripada media.POLIS sendiri mengakui (tetapi tiada dalam mainstream media) bahawa perhimpunan di Kelantan dan Penang tidak ada kelulusan permit oleh pihak POLIS,tapi kenapa pihak POLIS tidak leraikan?Sangat berbeza dengan perhimpunan yang dianjurkan oleh Pakatan Rakyat.

Semasa BLACK 14 pun polis leraikan seawal 9 lebih sebab katanya tak dapat permit..beb..kawasan persendirian beb..Tan Sri Khalid punya..dah la pulak tu kat negeri yang diperintah pun tak dapat kebenaran POLIS..malam tu ada dalam 20ribu lebih orang berkumpul kat padang kelab sultan sulaiman (check la tak caya milik siapa)

Owh,nak kata sebab kalau perhimpunan pakatan puluh2 ribu,kalau UMNGOK sikit??Semak balik perhimpunan kat luar parlimen untuk memperingati perhimpunan BERSIH pada 2008.Hanya 50 orang sahaja yang berpiket tapi kesemuanya ditahan dan dikasari POLIS..Beratus2 polis turun beb..Gila apa pihak POLIS??Macam mana cara mereka bekerja??tu tak kira lagi luar bangunan SUK perak..Orang minum kopi,tengah breakfast kat kedai mamak berhampiran pun kena cekup..Alasan mereka sebab tak patuhi arahan POLIS..Apa arahan POLIS??berada jauh 500m daripada pintu pagar SUK Perak??Kerja gila..Habis tu buat apa tahan yang pakai baju HITAM je??Kenapa tak sita kedai terus hari tu??Ini semua permainan parti penuh korupsi dan berniat jahat UMNO/BN.

Berbalik kepada berita asal mainstream media menyatakan bahawa di Penang beratus peserta tunjuk perasaan (siap bakar2 gambar & pijak lagi) manakala di Kelantan mencecah ribuan (tengok PERISIK RAKYAT tuk gambar best)..Semuanya dijalanan beb..Ada berlaku kekecohan??Sekalipun bakar2 kat tengah jalan semuanya akan aman jika PIHAK POLIS hanya melihat tidak melakukan PROVOKASI..Mainstream media mangambil pendekatan tidak mengkrtik langsung 2 perhimpunan ini,kalau anjuran PAKATAN pasti ada yang dikatakan dan diwar-warkan sebagai menyusahkan rakyat dan tidak mendapat permit.

Tapi berita AWANI jam 7.00 am tadi juga turut mengambil kenyataan mat sembab aka MuhYid Yassin berkenaan Konvensyen DAP Perak yang Ke 15 tempoh hari diakhiri dengan pemimpin tertinggi DAP berjalan keluar daripada dewan dengan beralaskan banner yang terpapar 3 ADUN BEBAS Pro UMNO/BN..Muhyid Yassin kata ini sesuatu tindakan yang tak bermoral dan TAK BERTAMADUN..hahaha..buat macam lalu kat karpet je pun..Lim Guan Eng lagi pulak..tak pijak pun,just melangkah banner tu saja..Cuba banding dengan kes kat Penang la..Apa macam??tak pun kat SINI

MISBAHUL MUNIR (SU Politik IR NIZAR) :BERTAMADUNKAH AKSI INI??


Apa2 pun,hari ni ada perhimpunan lagi..

Host:
Chegubard Badrul Hisham Shaharin
Network:
Global
Date:
Thursday, 03 December 2009
Time:
09:00 - 12:00
Location:
Berkumpul dengan Pintu Utama Bukit Aman (Letak Kereta Tasik Perdana)

Laporan Ke Jabatan Siasatan Jenayah Komersial
- isu sogokan proksi Najib kepada Bala dalam kes Altantuya
- isu rasuah s/u Perdana Menteri
- isu MB Negeri Sembilan seludup wang


Kita tengok macam mana ending hari ni ye..CONFIRM akan ada RATUSAN POLIS dan FRU yang menghalang..Aku boleh JAMIN 100%...HAHAHA..Negara kita kan NEGARA DEMOKRATIK..SEBAB tu UMNO boleh BUAT tapi PAKATAN RAKYAT tak BOLEH..BAGUS!!!


No comments: