Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Dec 2, 2009

Berita Gila di Malaysia



1)Anwar Gagal mohon gugur tuduhan liwat.Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah menetapkan tarikh itu setelah menolak permohonan Anwar dengan alasan laporan perubatan dalam kes itu tidak boleh dijadikan asas untuk mahkamah membatalkan pertuduhan.......

*Laporan pakar bukti takdak tusukkan,lubang dubur tak koyak, bukan jadi bahan asas? APA BAHAN YG ASAS??....GILA!!Tapi kenapa hanya Mahkamah Tinggi sahaja yang diberi tumpuan??Bagaimana kes di mahkamah syariah???

Abd Rahim (Ibnu Zack):Ada 2 kes dalam isu liwat ini. Satu, Saiful tuduh Dsai di mahkamah sivil. Dan satu lagi kes, Dsai tuduh Saiful di mahkamah syariah.Semaklum saya, kedua dua pihak cuba menangguhkan kes pihak lawan (Saiful cuba tangguh di syariah dan dsai di sivil) kerana mahukan kes yang mereka buka dibicarakan dahulu. Sekarang orang lihat Dsa cuba tangguhkan kes, tetapi tak ramai yang tahu Saiful juga cuba tangguhkan kes di mahkamah Syariah.

Isunya bukan kepada penangguhan sangat, tapi isunya adakah Dsai akan dinafikan keadilan sepertimana tahun 1998. Ini isu yang lebih besar. Sebab ada cubaan memasukkan dia kembali ke penjara untuk melemahkan oposisi.


2)Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) digesa menjalankan siasatan menyeluruh berhubung isu pembelian empat tren Diesel Multiple Unit (DMU) yang dianggap lapuk dengan harga RM30 juta bagi mengesan individu yang melakukan penyelewengan dalam urusan berkenaan.Pembelian DMU terpakai dari Sepanyol yang berusia 20 tahun adalah seperti membeli kereta api besi buruk, siasatan perlu dilakukan di Argentina dan Costa Rica jika perlu kerana negara terbabit turut membeli kereta api sama dengan harga hanya RM10 juta sebuah.

*Gile kentang camne hal rm30juta boleh dibiar tak nak siasat pasal cakap isu lapuk???


3)Ismail Sabri: apabila kerajaan memberi subsidi gula sebanyak RM720juta bukan sahaja jumlah subsidi kita keluarkan tetapi juga kos kesan pengambilan gula oleh masyarakat, seperti penyakit, kita perlu membina banyak hospital....jadi subsidi gula terpaksa kita tarik...

*Apa punya bijak kenyataan menteri kita ni?Nak doakan die gak ke??Ops..bukan doa apa2 pun,doa bagi pandai sikit je..Biar jd macam Dafi...Like Father Like Son..

4)Nik Nazmi:alu2 kan kenyataan bekas TPM Tun Musa Hitam ttg BTN. Anwar pun minta rombak. Tapi TPM abad ke 21 Muhyiddin masih nafi..

*Menteri2 pengampu dan gila dalam BN seperti Zahid Hamidi,Shahrizat,Noh Omar,Muhyid Yassin semua kata BTN bagus dan mengamalkan konsep 1 malaysia perpaduan kaum..Tapi kenapa kena ROMBAK????Maka betullah seperti apa yang diperkata Kerajaan Selangor bahawa BTN selama ini memecah belahkan kaum di Malaysia..

Boleh baca di sini [Kalau BTN betul, kenapa rombak modulnya?]

5)Menteri Kerja Raya Datuk Shaziman Abu Mansor akan mendapatkan pandangan penasihat undang-undang sama ada perlu atau tidak membuat laporan polis berikutan pendedahan di Internet laporan sulit siasatan tanah runtuh di Bukit Antarabangsa baru-baru ini. [baca penuh]

*Hahaha..Kerajaan Selangor nak dedahkan kat orang ramai mengenai apa sebenrnya berlaku dan siapa yang bertanggungjawab tetapi KERAjaan persekutuan mengigil sekali lagi ketakutan..Bukan sebab gigil nak doakan BALA menimpa atau BALAsubramaniam muncul,tapi sebab takut rakyat mengetahui ISU SEBENAR..Maka digunakan kata AKTA OSA (akta Rahsia RASMI).Soalan aku,apa relevan akta ni kalau nak melindungi orang2 atas yang menyeleweng??

Kerajaan Selangor:Laporan Bukit Antarabangsa tetap akan didedahkan!!

INILAH RUPA 1Funny Malaysiaku...




No comments: