Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Nov 16, 2009

Menanti..

Salam To All..

Maaf terlalu sibuk dengan tugasan..Hari ini akan berlangsung exam Biology aka Biol Lagi...kemudian (rabu)kertas 4P dan akhir sekali adalah Sains Alam Sekitar pada Khamis nanti...

Komitmen aku berikan sepenuhnya kepada peperiksaan pada kali ini..hal politik dilihat secara sinis dan diulas menerusi FACEBOOK sahaja..Nasiblah rakan2 yang sangat membenci pergolakkan politik semasa,tetapi apa2 pun,korang ada tau isu semasa yang hangat gak,nanti nak Interview senang sebab die akan mintak pendapat tentang isu semasa..hehe..Ingat,jangan pandang remeh..ramai yang gagal INTERVIEW walaupun keputusan melambung tinggi mana pun!!!

Hal berkaitan kampus..

Lama benar aku tak buka mana2 blog Mahasiswa,baik yang ProMahasiswa baik yang ASPIRASI...Politik kampus dah kurang menyengat..banyak nak cari publisiti je..Macam mainan media massa..benda tak ada apa2 saja buat macam isu hangat..hehe..UPSIkini & SuaraUPSI menjadi pilihan hati..membanding tara kedua berita ini..Ada BLOG yang mengulas BLOG lain,tetapi BLOG yang tetap profesional bijak mengawal emosi dan tidak termain dengan politik tak matang..Adakah penulis blog tersebut dapat TAMRIN dan telah dilatih??herm..

Apa2 pun,aku ada dapat satu sms daripada seorang YDP MPP yang pernah berdebat dalam SuaraSiswa bersama2 YDP MPP UPSI..SMSnya berbunyi begini..

"SALAM fadh..Bila HABIS EXAM??"...bla2...Patutlah beliau beriya benar mahukan no hp terbaru memandangkan kami telah terpisah sejak alam matrikulasi.Nasib facebook menemukan kami...

Sahabat ini sedang mengaturkan sesuatu..InsyaAllah akan dibawa masuk ke dalam kampus UPSI untuk memberi kesedaran HAK dan POLITIK seorang mahasiswa..Adakah salah menyokong ProMahasiswa dan apa yang menyebabkan ProMahasiswa dilabel sebagai pembangkang??Siapa yang melabel??Adakah NC mengeluarkan sebarang kenyataan mengenai proMahasiswa??? Atau segelintir pihak yang syok sendiri dan gila meroyan membawa berita2 karut seperti KALAU UNDI die TAKKAN DAPAT POSTING dan sebagainya memburukkan ProMahasiswa...

InsyaALLAH segalanya akan bermula sebaik sahaja peperiksaan tamat..Pencerahan ini akan dilakukan dengan teratur,meminta pandangan beberapa IKON MAHASISWA,pemikir2 yang bertaraf Prof Dr dan juga pandangan daripada mahasiswa yang bertaraf "rakyat biasa".

Politik mahasiswa bukan POLITIK kebencian..Berilah MAHASISWA kebebasan sepenuhnya untuk bersuara dan menilai..Bukan UGUT dan sebagainya..Jika mahasiswa dikatakan hanya perlu belajar,kenapa pula BERCINTA dibenarkan,kenapa berpesta berpeleseran tidak pernah diberi perhatian yang serius..


p/s:Tak sabar menanti detik PRK..Kumpulan mana yang lebih matang dan bersih dalam kempen kali ini..Dah tahu beberapa CALON drp kedua pihak..tetapi biarlah rahsia..Hanya mahu menilai perjalanan politik mereka dengan ADIL..Kalau mereka nak pendapat akan bagi,kalau tak,DIAM sahaja melihat telatah keduanya..namun HATI ini tetap mengatakan lebih menyokong agenda ProMahasiswa..

No comments: