Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Sep 20, 2009

Lama tak UPDATE..Salam Lebaran

Salam To All..

Mesti korang pelik sebab apa aku tak update blog ni kan??kalau korang tak pelik pun,buat2 pelik jela..senang sikit baru tak da orang pertikai aku..Hahaha..hampeh sungguh fadh ni,"sangat la hebat berkata2 macam semua orang salah,die je yang betul ye tak??"hehe..tak da la..gurau je..

Oklah,nak dipendekkan cerita aku dari Ahad minggu lepas (13hb Sept) tak berapa sihat..Bukan tak berapa,tapi aku rasa sangat tak sihat..nak muntah2 je..badan tak tau teruk macam mana,asal ada masa je aku akan tido..tak buat ape dah..assignment n lab report berlambak,tapi aku biarkan je masa tu..Ingatkan kalau biarkan rest badan akan jadi ok..jadi Isnin tu aku biarkan dulu,tengok2 tak ok..Selasa keadaan aku still sama,rasa mcm nak mati pun ada..Ini bukan sekadar ayat,tapi aku cakap serius.memang rasa nak mati..dah separuh mati..

http://valentinessite.files.wordpress.com/2007/05/doktor1.jpg

Aku pegi klinik nak mintak doktor check,tunggu punya la lama,tapi sakit hati pulak sebab tiba-tiba je kejap doktor tu check..layanan memang sangat teruk..Mestilah aku akan datang kat dia bila aku terasa larat sikit nak gerak,bila keadaan nafas aku n rasa kepala dah ok sikit,tapi badan aku memang tak tertanggung sangat sakitnya..Kan pernah aku story kes banyak virus dalam darah time aku buat medical check up kat hospital swasta masa cuti H1N1 kat kampus aku.nak cerita pun memang HOT gila..InsyaAllah kat entry lain je..Kes yang mungkin selalu terjadi antara Doktor kerajaan dengan pesakit.


Jumaat masa sahur,aku jemput ateh,sesorang je sebab parents aku yang balik bahau & along ,kakngah semua memang bukan jenis rajin sangat nak bangun sahur..Sampai je kat ateh,dia menangis,aku ingat hal ape,rupa2nya beg die kena curi..Suspek budak2 india pompuan yang sama dalam perjalanan daripada Jitra-Melaka.tapi BAS PERSIARAN tu berhenti kat Pudu Raya dulu sebelum drop ateh kat terminal one seremban.

http://inioke.com/foto/artikel/4/big_burglar.gifhttp://pemudasarawak.files.wordpress.com/2009/02/pdrm_logo.jpg

Barang yang hilang BEG roda yang macam budak2 AF kena singkir tu.Dalam dia isi semua baju raya yang ateh nak pakai,kasut raya & macam2 assignment yang nak kena buat.Bukan ateh sorang je,tapi lagi 2 orang,seorang laki dan seorang perempuan yang juga bawa beg yang agak mewah macam kakteh..Jadi laporan polis pun dah buat,kita tunggu macam mana Polis kita selesaikan,sebab aku sebelum ni pun dah banyak dah buat report,tapi belum ada lagi kes yang dapat makluman positif dalam siasatan..Semuanya senyap..aku tengok indeks jenayah kat board dorang pun rasa semacam.Dapat jugak lah lepak dengan penjenayah masa tengah buat report ni,budak tu rasa2nya kalau tak merempit mesti curi barang..

Jadi rehat hari Jumaat tergendala,hampir seharian selesaikan kakteh,buat report sampai kena pergi 2 balai.Petang bawak dia shopping kat Senawang,then malam sambung lagi.Tu pun nasib baik je aku tak terus shoot Masjid India & Jalan TAR.

Hari ni dah sabtu,aku pun nak bergerak balik kampung.Dari malam hari Khamis sampai N9 tapi tak jejak kaki kat kampung lagi,KONVOI aku,along n kakngah dengan kereta masing2..harap semuanya selamat..korang pun drive elok2,jangan terburu-buru sangat bawak kereta/motor tu..




harap selamat sampai / pulang ke UPSI juga..



Dikesempatan ini,aku nak mohon maaf atas segala keterlanjuran dan direct/tegasnya aku dalam berbicara dengan korang.Memang aku jenis yang tegas sebab semua family aku pun memang tegas.Keras kepala pun ye jugak.Jadi harap korang janganlah terlalu cepat tergeliat hati ke,apa2 yang korang buat pun aku abaikan je,tapi harap janganlah kita didepan berbaik2,tapi dibelakang kita mencaci maki dan mengutuk sesama sendiri.Aku memang tak akan dekati orang yang benci aku sebab aku rasa aku tak dialu-alukan untuk mendekati dan berbual mesra dengan mereka.Yang masih menerima aku,akan aku dampingi kalian seperti selalu..InsyaAllah..

Salam Aidilfitri buat semua pembaca blog..

No comments: