Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Aug 2, 2009

I am 21years old


Huhu..Umur aku dah 21tahun..Aku update status kat facebook dapat nasihat Dato Seri Anwar suruh sesiapa yang berumur 21tahun supaya cepat-cepat pergi daftar mengundi..

Caprice (Ariz Ramli) yang popular dengan lagu Fantasy Girls mase perform kat ShoutAward pun ada wish gak..Sebabnye die nak invite join casting videoclip die sesiapa yang 17-22tahun..Hehe..Agak bangga juga aku ye di situ..Sampai mane2 tah "minah2 clubbing " yang budget HOT add aku..haha..mesti nanti dorang nyesal add aku tuh..



Tak lupe kepada Saudara Syed Izzat Mirwana yang kini berada di UK walaupun terlambat 2hari baru nak wish bestDay aku..Tak pe..orang luar standard la tu lambat tau..wahaha..

http://binadiri.files.wordpress.com/2009/07/cover3mirwana6jv.jpg
Syed Izzat,atas no 2 dari kiri

Suke2 pun tapi yang sedihnye Bday kali ni,cermin kereta Tiqah kena pecah.Laptop aku & Tqah kena curi masa on the way balik bercuti kes Swine Flu..Dan sekarang ni aku sakit teruk terdampar je kat rumah..Doc dah check..Ada jangkitan kuman dalam darah..Kalau esok bertambah teruk,doc suh masuk hospital..Hopefully esok kebah la demam & tak sakit2 badan lagi..

Ameen.....So aku jarang dapat update blog ye sekarang..Doakan aku cepat sembuh..

No comments: