Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 31, 2009

Inalillah..

Mendapat perkhabaran kematian YB Hamdan oleh Abang Shamsul Iskandar di facebook tepat jam 9.00am..Jenazah Allahyarham masih berada di IJN KL bersama Dato Seri Anwar Ibrahim..untuk maklumat lanjut sila baca berita dibawah..


WRLR: YB HAMDAN ABDUL RAHMAN-ADUN PERMATANG PASIR MENINGGAL DUNIA


PERMATANG PAUH- YB Hamdan Abdul Rahman telah meninggal dunia semalam berikutan masalah jantung. Beliau yang sedang menerima rawatan dan dibawah pengawasan IJN telah kembali ke rahmatullah pagi tadi dan dijangka akan di kebumikan sebelum Jumaat di kampung Permatang Pasir.ALFATIHAH UNTUK BELIAU.


Satu pilihanraya kecil dijangka akan berlaku di bawah Parlimen Permatang Pauh.Permatang Pauh mempunyai 3 DUN Penanti,Seberang Jaya dan Permatang Pasir.

DUN Permatang Pasir di wakili PAS sejak 3 pilihanraya lepas 1999,2004,2008, yang menyaksikan DUN PAS memenangi ketiga-tiga pilihanraya sejak DSAI dipecat.Sejak itu Umno tidak pernah memenangi pilihanraya di DUN tersebut..

YB Hamdan baru-baru ini dianugerahkan gelaran Dato oleh TYT baru-baru ini.Beliau dikenali sebagai seorang YB yang seringkali turun padang melihat masalah rakyat khasnya di Permatang Pauh,seorang yang begitu merendah diri dan senang di dekati oleh orang ramai.

No comments: