Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Aug 2, 2009

PROTES ISA vs Pro ISA 2

http://external.ak.fbcdn.net/safe_image.php?d=3229f5f128f465ce8242cd254291945f&url=http%3A%2F%2Fphotos-f.ak.fbcdn.net%2Fhphotos-ak-snc1%2Fhs147.snc1%2F5460_1201589717403_1158372618_30612485_2592256_n.jpg&w=130&h=200

gambar Prof Emeritus Abdullah (UPSI) dan Isteri Pn Ainon (Presiden PTS ) di HIMPUNAN MANSUH ISA.

Ainon Mohd. Pasangan paling tua turut berdemo menentang ISA, Prof. Abdullah Hassan dari UPSI (68) dan Puan Ainon Mohd. Chairman PTS (60). Foto dirakam di depan Masjid Negara semasa sedang menunggu demo bermula..



Apa yang mahu disuarakan lagi??Berkenaan akta Zalim tersebut..Firaun diangkat tinggi oleh golongan yang tak beriman dan tidak memikirkan kezaliman terlampau yang dilakukannya..Bagi golongan yang mengangkat tinggi si Firaun akan sibuk membicarakan sumbangan Firaun yang telah membina Piramid..Satu mercu tanda yang sangat dibanggakan dunia tetapi bagi yang ada pada ketika Firaun memerintah akan mengatakan apa ya??Kezaliman tetap kezaliman..Tak kisah jika dia sebangsa,seagama atau 1Malaysia pun dengan kita..Seperti kes di Melaka,banyak mercu tanda oleh penjajah disana..Adakah kita mengangkat dan iktiraf penjajah berkenaan atau sebaliknya??

Baiklah..Tak mahu cakap banyak..Nak ulas sikit2 isu dari Utusan (ini baru UTUSAN SAHAJA,belum lagi TV3,RTM&BERNAMA yang baru masuk list betul2 sebelum DSAI bertanding di Permatang Pauh sebab dipaksa..Sumber Haidhar rakan wartawan di BERNAMA)

1)Isu TBH..Dah ulas panjang lebar entri sebelum ini..Siapa yang politikkan isu??Kenapa nak lindungi SPRM jika SPRM itu yg salah..Orang nak protes SPRM pun dikira politikkan isu??

2)Pakatan pembangkang..Di luar negara semua panggil parti demokrat & parti republik..Di Malaysia suka menggelar dengan nama pembangkang walaupun dikesemua negeri mereka bergelar pembangkang tetap mereka mengelar pentadbiran sebagai pembangkang..haha..kasihan..

3)Kesesakan teruk sebab apa ya??Sebab jalan ditutup atau sebab apa??

4)POLIS dibazirkan dengan demonstrasi??Siapa yang minta POLIS turut serta??Di Stadium Kelana Jaya PROTES MINYAK POLIS tak terlibat..setakat ini itu antara perhimpunan yang teraman..Siap macam ekspo lagi...kalah pulak jumlah penonton MUFC berlatih serentak dengan malam ShoutAward pada hari yang sama..

5)Demo haram??yang RICE datang Malaysia jumpa Pak Lah??KJ dengan patah tangan terjerit terlolong??Apa kata dengan perhimpunan jerit HIDUP MELAYU masa kes DEB dibahaskan untuk dikaji (skg Dato Najib dah buat keputusan DEB dihapuskan)..bagaimana pula dengan perhimpunan hampir setiap hari DAULAT TUANKU??beribu2 orang masa tu tak menyusahkan dan sesak lalu lintas ke kat pusat bandar pulak ye???

6)ISA dikekalkan setahun 2,bermaksud kita tambah lagi setahun dua yang mangsa tahanan terpaksa habiskan tanpa dibicarakan langsung..Serupa kena kurung kes Ah Long..Kena kurung saja2..Tak ada mahkamah..apa bezanya??Sama je diperlakukan seperti binatang gak..

7)
Langkah awal polis mengadakan sekatan di setiap pintu masuk ke ibu negara berjaya menghalang ....Sekatan polis bermula sejak pukul 12 tengah malam tadi..See dat??POLIS adakan sekatan awal disetiap pintu masuk KL..Bak kata Pn Ainon dan Prof Abdullah

Ainon Mohd. Naik tren pun kena tangkap.... Semasa menunggu demo bermula, Prof. Abdullah datang kepada saya dengan seorang lelaki, dan bertanya jika saya ada no HP peguam bertugas. Saya ada. Ustaz dari Tapah itu terjumpa Prof. Abdullah dan menceritakan dia dan 13 anak muda naik train dari Tapah, subuh2 turun tren di KL, 3 orang terus diheret polis, termasuk anak lelakinya. Dia tidak tahu ke mana mereka dibawa pergi...

So mananye tak jam kalau yang duk beriya tutup jalan sini sana pihak PDRM/FRU???

8)Aik..'membendung' kemasukan penyokong Gabungan Mansuhkan ISA (GMI) je ke??Mana pulak nak halang Pro ISA??Ni laporan berita pun dah nampak macam mana..

9)100ribu disasarkan hanya 5000 orang yang hadir??Hehe..tak pe..Kita faham..Yang selautan masa BERSIH pun die laporkan 4000 orang..TV3 & RTM pun cakap bende sama padahal POLIS yang diarahkan menerusi cakap2 mulut di AGM UMNO
sahaja tika itu sahaja sudah 4000 orang..Sila google imej kalau nak tau lebih lanjut..

10)Kita tengok keadaan ibu kota kalau POLIS/FRU tak masuk campur..Adakah orang awam akan takut dengan DEMO raksasa??Sapa pernah join DEMO Anti Israel akan taula sebab peniaga lagi suke ramai2 orang ni..ada je singgah sat lagi2 jual makanan/minuman..

11)
Ini bukan yang dirancang pihak polis tetapi direncanakan pihak-pihak tertentu sehingga menyebabkan kesesakan lalu lintas dan menyusahkan banyak pihak..Ceh...die yang tutup jalan sini sana..Tak direncanakan??Tengok masa Demo Minyak..Tanpa melibatkan langsung POLIS/FRU..Aman..damai..macam ekspo..siap peniaga kena sewa tapak lagi nak meniaga..kalau orang2 demo ni menyusahkan ramai dan rakus,kenapa pulak peniaga makanan,minuman semua pergi "serah diri" kat golongan ganas suka cetus huru hara ni??Oh..Senang je..Aman sebab POLIS tak ada nak huru harakan keadaan..

12)Pelajar & pemimpin pakatan Rakyat je ke yang terlibat??Yang pihak Pewaris punya tak mau sentuh ka??Kan berhimpun sekali pada masa,tarikh dan ada tempat2 yang sama..Seramai 589 orang ditahan ..tapi dah lepas pun semua..Sebab apa??Tak ada kot pape undang2 leh kata mereka salah berhimpun..Artikel Perlembagaan Malaysia vs AUKU,vs Undang2 POLIS 1965..Mana lebih super??hehe

13)perhimpunan menyokong ISA anjuran Majlis Permuafakatan Ummah (Perwaris) dan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) yang juga dijadualkan hari ini, dibatalkan atas arahan polis.Bagusnya..jom baca sikit lagi..Sebelum itu, seramai 2,000 penyokong Perwaris dan Perkasa berhimpun di Padang Merbok sebelum berarak ke Dataran Merdeka dan Pasar Seni.Aik??Ape lak cite ni..Kata batal tapi berhimpun juga pada masa yang sama..tapi tempat tu xdak FRU..tak dak POLIS buat chaos..

14)NGO Pembela Negara, Khairul Azamdin berkata, pihaknya akur dengan arahan pihak berkuasa tetapi berjaya menyerahkan memorandum kepada Istana Negara melalui seorang wakilnya petang ini...PEMBELA NEGARA tu blogger UBN..yang Blogger pembela Negara tuh..Ni NGO haram ke x??Sah berdaftar ke tak ni??GAMIS yang berdaftar pun orang meroyan kata HARAM..Jap..kata semua sekatan ke Istana negara,ini special kes ni..huhu..



No comments: