Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Aug 2, 2009

Cerita penuh kejadian kehilangan laptop

Catatan ini ditulis pada 30julai 2009 di SMKBK..tetapi tak sepenuhnya dan oleh kerana kondisi diri yang jatuh sakit 3hari sebelum ni,jadi tak sempat nak kemaskini..Ada berita hangat lain pulak kan..

Salam semua..CheguFadh baru sampai kampung halaman kat N.Sembilan..Perjalanan dari Tg Malim ke Bahau memang "biasa" memandangkan chegufadh dah selalu drive jauh2..Hehe..Seawal pagi tadi lagi bangun..Kemudian bermain facebook dan meluangkan masa bersama rakan2 serumah sebelum masing2 bergerak meninggalkan Tg Malim ke rumah masing2..

Jam 11am Tqah sampai kat rumah dan ambil aku..Terus bergegas ke Taman perumahan Arked untuk mengambil 2 orang kawan Tqah yang juga anak N9..Tumpangkan mereka sebab alang2 balik dalam satu hala..Semuanya macam biasa..Perbualan aku dan Adi seorang mahasiswa TESL menjurus kepada perkara2 dan aktiviti seharian..

Sampai di Terminal One,turunkan Adi sebab Adi nak balik Jelebu..Lepas tu singgah kat rumah Paroi sat..Kakngah nak kirim barang suh bagi kat umi,abah,adik2 & bagi duit kat Eddy .. Settle semua terus hantar Hanis kat Taman Sri Mawar Senawang..

Masa nak hantar Hanis umi call tanya aku dah sampai kat mana dah..Aku cakap la sampai kat Senawang..Umi suh balik cepat sebab nak pergi rumah Ustazah Masdiati..Ada makan2 sikit..Ustazah Masdiati ni anak die tu ade seorang pernah jadi ckg aku kejap b4 stud kat Ireland..Amek medic..BEST STUDENT TKC SPM 2001 beb..

Tapi sebab Tqah dah terlalu lapar..Aku janji kat UMI yang akan balik sebelum pkul 3pm dah samapi sekolah..Umi macam berat hati..Memang beriya-iya umi tak bagi aku singgah makan kat Senawang..So dengan berat hati,aku janji 20min je makan..

Pendek cite,order ape yg patut,20min lepas tu g kat kereta..YaAllah..Tingkap kereta kena pecah..Lagi sekali..YaAllah..Laptop aku & Tiqah hilang..memang tak terkata..Paling aku tak terkata sebab tingkap cermin kereta Tiqah kena pecah..

http://msp174.photobucket.com/albums/w100/budakgemok/l_314011ab5ad9a7e3a577aeb893f0ef33.jpg

So aku masuk restoran tanya kat pengurus kenapa tak ada security guard ka bertugas..CCTV ka..Dah la ada signboard punye enak sound siap2 kalau sesiapa yang parking lebih 2jam tayar akan dikunci..Ini apa kes pulak siap kereta pun boleh kene pecah dalam kawasan restoran??Boleh pulak pengurus cakap hal2 mcm tu dah biasa..Bukan setakat kene pecah,orang kena rompak,kereta & motor hilang dalam kawasan restoran berpagar tu pun dah kira normal..ayatnya mudah "Senawang memang kawasan PANAS la encik"..

Pergh..Syok gile jawab camtu,kalau dah tau PANAS,selalu ade kes dalam kawasan restoran kenapa still tak ada CCTV??Nak kata tak diperlukan memang sangat mustahil sebab diakui terlalu biasa dan banyak kes..

So malas nak layan Pengurus tak mesra alam tu,aku call umi btau hal yang terjadi..Aku terus start keta,bawak pergi balai polis belakang Senawang Square tu..

Dah report semua siap2 terus balik rumah..Sebenarnye banyak lagi kes masa report ni..Siap nampak lagi POLIS baru kena buli..haha..kesian gile dak2 baru..Haih..Sabar jela..hari pertama..

Sampai je kat tempat umi,aku pun story dengan lanjut kat umi..Kawan umi pun dengar skali la mase tu..Tapi aku jawab,tak ape,esok besday bangcik..Hehe..Umi pun memula macam malas nak layan..Tengok2 masa on d way balik,singgah kat kedai..terus suh usyar laptop..

Tapi aku mintak tangguh la dulu..Macam kesian pulak kat umi nak kena support balik laptop aku..Masa matrik hari tu pun dah support..(laptop yang kena curi tu)So sampai sekarang aku biarkan ianya tertangguh..

Nak kena guna rm1000 aku tambah duit umi..Tapi duit aku tinggal rm2000 je. lepas bayar macam2 yuran.lagi rm600 kena bagi kat sahabat yang betul2 terdesak nak pinjam dan lebih memerlukan..Aku pun dalam dilema sekarang ni nak settle camne semua benda ni..

note:semua yang kakngah pesan tertinggal dalam kereta tiqah..Aku lupe semua barang tu..Ingat aku bawak beg aku je..Mereng lepas kejadian tuh..huh..


http://www.geocities.com/nabard_waissi/funny-sad-baby.jpg
Calculator,stationary,assignment,lab report yang hampir siap tulis tangan & kunci rumah Tg Malim semua ada dalam beg laptop..So semuanya BURN camtu je..Hampeh sungguh pencuri itu....SABAR jela Fadh..

No comments: