Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 14, 2009

ShoutAward..

Majlis Anugerah paling hip abad ini…

Menggabungkan bakat-bakat tempatan dari segenap ruang lingkup industri - muzik, televisyen, radio dan filem… 8TV membawakan anda anugerah ter-hype!


Anugerah ini merupakan sebuah rancangan majlis anugerah bagi mengiktiraf mereka yang sentiasa menyumbangkan idea-idea kreatif dan memberi impak yang besar dalam dunia hiburan Malaysia.

Ia juga merupakan satu platform yang baik untuk peminat memilih dan melihat hala tuju industri hiburan tempatan.

“Kita dapat melihat industri muzik semakin berkembang. Masyarakat kita lebih terbuka menerima aliran muzik baru terutamanya muzik ‘indie’ dan stesen radio mula mempercayai kredibiliti muzik dan band-band tempatan. Industri perfileman juga banyak menerapkan akan pentingnya nilai penulisan, teknik dan jalan cerita yang baru yang lebih segar. Televisyen pula sudah banyak menyiarkan program atau drama yang lebih berkualiti dan memperkenalkan bakat-bakat baru yang kini berjaya sebagai selebriti yang cukup popular,” ujar Ahmad Izham Omar, Ketua Pegawai Eksekutif 8TV.

Izham menambah, “Kami di 8TV cukup berbangga dengan pencapaian anak-anak muda ini yang berjaya menembusi industri hiburan Malaysia. merupakan satu program yang diadakan untuk memberi pengiktirafan kepada bakat-bakat yang berjaya membawa industri hiburan Malaysia ke suatu tahap yang lebih tinggi. Kami berharap bakat-bakat ini akan sentiasa menghasilkan sesuatu yang baru, segar dan lebih menghiburkan sekaligus diterima baik oleh semua pihak.”


Anugerah akan berlangsung pada 17 Julai 2009 bertempat di Stadium Putra, Bukit Jalil. Rancangan anugerah ini juga turut disiarkan secara LIVE di saluran hip 8TV tepat jam 9.00 malam. Akan dimulakan dengan acara karpet merah di mana kita semua dapat menyaksikan ketibaan selebriti, artis dan mereka yang terlibat dalam industri hiburan tempatan.

Merangkumi empat (4) kategori utama dengan 16 anugerah untuk jumlah keseluruhan:

MUZIK
Rockstar Award (Rock Awards)
Popstar Award (Pop Awards)
Power Vocal Award (Powerful Vocals Awards)
Flava Award (Hip Hop / R&B Awards)
Break Out Award (Best New Act)

TV + FILM
Best On Screen Chemistry (1 pair)
Fresh TV Series Award (New TV Series including Dramas and / or Sitcoms)
Breakthrough Film Award
Favorite TV Program (Non Drama)
Favorite TV Host

RADIO
Coolest Radio Announcer
Favorite Radio Show

THE WORKS
Stylo Award (Most Stylish Awards)
Hot Chick Award
Hot Guy Award
The Ultimate Shout! Award

Hehe..Lama aku tunggu anugerah yang berprestij dan cool macam SA ni..Atlast..Kuar jugak..Cayalah Ahmad Izham Omar..Salute dgn die..Maybe aku akan ke sana kot..Khamis lepas masa tengah lepak2 kat eAsyCaFe (tgh celebrate bday the other Fad aka Fadliana) bersama kamikawanbaik,Na,Pooja dan Azie,aku dapat call dari Metal..

"Bro..gua dpt 4tiket SA..lu nak ke x??"Aku pulak memang suke pn dengan style SA dan memang nak tengok dari dekat terus sambar je.."YUP,gua nak..lu ade bape??bagi gua sume yang lu ade la..hahaha.."

Tapi mule2 Metal bg 2 je sebab lagi 2 die nak bagi kat Yazid & gf Yazid yg stud kat UNITEN,tapi last2 cancel sbb dorg sume tak tau ape tu SHOUTAWARD..Slyvester yang kaki bende2 camni pn tak tau..reason die,8tv tak ada kat Sarawak..

Asz pulak tanya aku,aku cakap kalau 2 tiket,aku bg die & Suffix jela..Tapi Asz berkeras kalau aku n Id tak ade,die pun malas nak pergi..Aku pulak bagi la jawapan sentap sikit.."Kalau aku pergi nanti kecoh la pulak umat mane busuk hati pegi cite kat satu UPSI aku pergi ShoutAward"..

Asz marah..Bukan marah aku,tapi marah kat Orang Gila Stalker aku yang aku pun tak kenal sape diorang..AKu selama ni tak pernah pulak kisah pasal diorang,tak amek pot hal diorang tetiba nak buat taik,nak wat palat ngan aku..Tu aku tak suke..Tak suke orang perbesar cerita..Sebab dah terkena masa AJL 2008 sebelum ni..

Beb kalau aku tak pergi,nanti kang dah wat rugi tiket je..Susah nak explain..Sebab orang2 TV3 yang rapat dengan Faizal Tahir gak yang bagi..Tu aku yang bukan MyTV3 pun dapat tempat khas mytv3..hehe..Berbaloi gakla..Dapat result puas hati..MUH & Faizal dominasi malam tu..Lagipun sempat la gak lepak lagi dengan bro aku tuh..

So kepada stalker aku,dah tau aku mungkin akan pergikan??Leh la cepat2 sebar kat satu kampus..Satu Malaysia ke..hehe..Kalau aku pergi,dalam 3-4pm lah..Senang sikit nanti nak amek tiket..Dalam stadium ade surau beb..tak caya meh la join skali..hohoho..ok..coez..


For more information just check dis out..


No comments: