Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 14, 2009

Manek Urai..

Tak ada komen sangat..Mungkin PAS akan sedikit tercabar oleh kerana kempen BN yang lebih agresif sekarang..Tapi dalam jajahan PAS,tak perlu risau..Sedangkan di kesemua tempat bukan kekuatan PAS dan Pakatan Rakyat selama ini pun boleh sapu BERSIH..

Jadi kali ini apa salahnya..Walau dijanji jambatan,apalah guna janji jambatan sedangkan yang wajib macam royalti minyakbertangguh hingga berjuta2 juga boleh disenyapkan,inikan jambatan yang tak seberapa..Apa cerita masjid yang dijanjikan di Permatang Pauh walau BN kalah??hehe..senyapnye cerita tu..

UTUSAN 14Julai-Pilihan raya kecil itu akan menyaksikan pertembungan di antara calon BN, bekas Pengurus di Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan (Kesedar), Tuan Aziz Tuan Mat, 39, dan Pas diwakili oleh seorang pemborong ikan, Mohd. Fauzi Abdullah, 50.

Jadi kita tengok saja esok..Peniaga Ikan vs Tokoh UMNO yang cukup disegani (bak kata Muhyiddin Yassin)..Sapa menang?Kalau kalah kat peniaga ikan yang dikatakan sebagai tak punya apa2,memang malu kau Tuan Aziz..hehe..Bosanlah jugakkan..Bertanding kat tempat yang memang kita sebagai kuasa besar..Macam BN kat Sabah-Sarawak..

No comments: