Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 14, 2009

100 hari..tahniah..

100 hari:Tahniah Najib Razak

Antara perkara yang penting bagi rakyat Malaysia..3 peristiwa yang menjadi hangat dan sering diperkatakan..Bermula dengan isu 100 hari pentadbiran PM ke6 Malaysia Najib Razak,kita dimomokkan dengan pelbagai berita yang positif dan tidak terkecuali negatif..

Bagi Pakatan Rakyat,atau digelar sepanjang masa sebagai Pakatan Pembangkang oleh media arus propaganda,pentadbiran Najib pada hari ini serba tak kena..Biasalah..Pembangkang..mana yang ada tak enak,akan dibantahnya..Sama seperti apa yang berlaku di Selangor,Kedah,Penang dan Perak satu masa dahulu..Kelantan??Tak payah cerita..kehadiran pembangkang (UMNO) tidak dirasai..Teringat satu saat dulu sebelum Mac PRU12..Rakan2 memberi video Sidang DUN Kelantan..Almaklumlah,ramai kawan2 supporter PAS..AKu tengok punya tengok..Kelakar sangat2..Kita sendiri tak tahu dah mana tarafnya jadi pembangkang di Kelantan..Sangat sedih..Anda sendiri boleh semak di youtube jika ada..sebab aku pun tak terkata nak komen macam mana teruknya IQ ADUN2 UMNO ketika itu..

ADUN PAS yang ada isu mase ni aku tak kenal..Lagipun ramai PAS yang leh pakai dalam DUN tu,so yang tak leh pakai tu aku tak tau la ke mana...

Bagi aku,Najib agak cemerlang pada 100 hari era pemerintahan..Tetapi jangan cepat gusar bagi pakatan dan jangan terlalu mendabik dada kepada pro UBN..Kerana hal ini pernah berlaku tatkala Sang diktator MahaThir turun setelah didesak ratusan ribu rakyat di jalanan sejak era pemecatan,Mr Cleaner aka Pak Lah naik mengganti..Semua yang terbaik buat Pak Lah pada awalnya..Dan paling tak disangka adalah keputusan cemerlang UBN pada 2004..Jadi UBN tak boleh bergembira dengan sokongan terhadap Najib kerana kita tak tahu setakat mana sokongan itu..

Sokongan terhadap Najib juga dikatakan meningkat kerana Najib dengan secara bijaknya sedang dan telah menjalankan hampir separuh manifesto dan tuntutan pembangkang (sila semak MalaysiaBaru@ AnwarIbrahim)..

Najib mengumumkan Satu Malaysia..Aku sendiri walaupun mual dengan Najib Razak,tetapi aku sejujurnya sangat berminat dan menyokong GAGASAN SATU MALAYSIA yang diperkenal..kata orang,politik jangan buta taklid..Bukan semua salah..yang baik dan benar kita sokong..Sebab aku sangat menuntut kepada kebebasan dan demokrasi sebenar tanpa melanggar mana2 artikel perlembagaan seperti hal ehwal AGAMA ISLAM dan hak bumiputera..

Masih lagi menunggu bila pula Cina dan India akan dilayan istimewa seperti bangsa bumiputera yang mana Malaysia adalah tempat tumpah darah mereka.Apa-apa pun para guru lebih2 lagi guru di luar bandar dan kawasan pedalaman bersyukur atas keputusan MEMANSUHKAN PPSMI..Najib harus membuang bayangan Mahathir yang sudah ditolak rakyat semasa akhir sisa kuasanya sebagai Perdana Menteri diktator..Harap segala keputusan mengenai pendidikan tidak dipermainkan kerana pelajar dan guru juga yang akan menjadi mangsanya nanti..

Walaubagaimanapun,masih banyak perkara perlu diperbaiki..Dan isu Altantuya tidak akan dapat dipadam begitu sahaja..yang berkenaan tetap WAJIB di HUKUM..kerana perjalanan kes pun sudah terang2 pelik..Jika beliau dan keluarga bersih dari skandal2 ini,memang aku yakin Najib Razak boleh jadi hebat seperti Anwar Ibrahim..

"Geng2 pakatan,jangan marah aku ye..sekadar pandangan jujur dan ikhlas dari hati"

No comments: