Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 9, 2009

Pidato DSAI bersama mahasiswa UNiSEL

Pidato Kepimpinan oleh Dato Seri Anwar Ibrahim & Forum Memperkasakan Mahasiswa dan Realiti Politik Kampus

Panel Forum : YB Yusmadi Yusoff, Sdra. Shamsul Iskandar, Tn Hj Mustafa Kamil Ayub

Moderator : Prof Mohd Noh Nawawi

Tarikh : 9hb Julai 2009

Pukul : 8 Malam

Tempat : Dewan Utama Unisel (Kampus Bestari Jaya, Batang Berjuntai).

Anjuran : MPP UNISEL & Kelab Anwar Ibrahim (AIC)

Orang ramai di jemput hadir.


Gempak gile!!Tempat aku MPP pun yang laki tak macam laki..Duk slow je jadi pak turut..Ade tu pulak aku rase tak pernah bercakap depan orang ramai. sebab aku tak dengar lagi..yela..Tup2 dipilih je..tapi mencarut leh tahan ganas gak dengar citenya..Mulut style Azwan Ali la tu kot..yang "Ada AKu Kisah??!!" Cak 3x program bodoh yang diagung2kan sangat tuh..

Hari tu majlis bersama pemimpin jemputan Zambry..tapi batal last minit..hahaha..Dengar cite ade yang dah siap nak tanya macam2 soalan kat Zambry..Siap ade nak bawak sepanduk BUBAR DUN..gilalah budak2 ni..Kami ndak Zambry Natang!!hahaha..Kepada geng2 AIC..sabar..ape yang dibincang masa BLACK14 dan PROTES masih berjalan kat kampus ni..Ada masa korang serang sini pulak..

1 comment:

akureformasi said...

Mantap ah.. Bile nk dtg Uitm plak.. Hehehe...