Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 9, 2009

Isu Liwat :Antara 2 Sumber

Eksklusif: Sesuatu Yang Memang Sudah Dijangka, Mahkamah Rayuan Akhirnya Memutuskan Agar Kes Liwat Kekal Dibicarakan Di Mahkamah Tinggi


Seperti yang telah dijangkakan, akhirnya Mahkamah Rayuan petang tadi memutuskan kes liwat Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim (foto), kini kekal dibicarakan di Mahkamah Tinggi. Panel tiga hakim yang diketuai Datuk Abdul Hamid Embong membuat keputusan itu selepas menolak rayuan Anwar terhadap keputusan Hakim Mahkamah Tinggi, pada 5 Mac lalu, yang mengenepikan keputusan Mahkamah Sesyen dan perintahkan kes itu dipindahkan ke Mahkamah Tinggi. Kami tidak hairan dengan keputusan ini, kerana sejak awal-awal lagi kami sudah menjangkakan keputusan yang sudah pasti tidak akan memihak kepada Anwar. Bahkan, kes yang cukup mengelirukan ini juga bakal "menghumbankan" Anwar semula ke Penjara Sg.Buloh tidak lama lagi. Oleh itu jalan yang terbaik ialah rakyat perlu menunjukkan protes terhadap apa yang berlaku ini. Mana mungkin Anwar boleh dibicarakan oleh satu kesalahan yang telah dibuktikan secara klinikal tidak berlaku kepada "mangsa" yang terbabit. Sepatutnya, mahkamah membatalkan kes ini kerana ia jelas benar-benar akan merosakkan undang-undang negara kita.

Baca teks penuh...


Teliti dan dengar hanya daripada video..Lagipun sebelum ini telah banyak diulas mengenai isu Liwat..



CheguFadh:HKL telah mengesahkan bahawa Sulaiman sakit..Berbeza pula dengan kes Saifool yang 3 doktor HKL dan seorang doktor di Pusrawi warga Myanmar mengatakan Saifool sihat..Lubang duburnya tidak ada kesan tusukan tanda2 diliwat(liwat hanya fantasi pelik saiful agaknya)..Juga bila kes Osman Jailu dan Jamaludin Radzi yang KHIANAT terhadap rakyat Perak sakit ketika kes Rasuah dan Seks mereka selang beberapa hari setelah mereka melompat menyokong BN..Mereka berdua gagal untuk menunjukkan sijil cuti sakit kepada pihak mahkamah..Inform guna mulut kat media je..senang beb..Semua yang kuasai media akan betul sebetulnya seperti Nabi dan malaikat??Cheit!!Poodah!!

Peguambela Sakit, Permohonan Anwar Ditangguh


KUALA LUMPUR [12.15 am] - Permohonan Anwar Ibrahim di Mahkamah Tinggi untuk mendapatkan dokumen dan bukti pertuduhan dari tangan pendakwaraya berkaitan kes liwatnya ditangguhkan bagi membenarkan peguamnya mendapatkan rawatan kesihatan. Peguambela Sulaiman Abdullah (foto), memberitahu Hakim Mohd Zabidin Mohd Diah bahawa beliau tidak sihat dan mahu berjumpa doktor. Beliau juga meminta Mahkamah untuk menangguhkan sesi hari itu. "Saya dan pendakwaraya Mohd Yusof Zainal Abiden, mahu meneruskan permohonan hari ini, tetapi, saya tidak sihat dan perlu rawatan," kata Sulaiman. Hakim Zabidin bersetuju dengan permohonan tersebut dan menangguhkan sidang sehingga Sulaiman mendapatkan rawatan. Menurut peguambela Sankara Nair, Sulaiman berasa pening sejak semalam dan telah dibawa ke Pusat Rawatan Pantai untuk dirawat. Anwar memfailkan permohonan mendapatkan dokumen pertuduhan dari milikan pendakwaraya negara pada Jun tahun ini, yang didakwa enggan menyerahkan bukti-bukti itu bagi membantu kes pembelaaan. Antara dokumen yang dipohon adalah rakaman CCTV, sampel DNA, laporan ahli kimia, kenyataan saksi serta laporan perubatan.

PDO:[Hairan bin Ajaib, bila peguambela Anwar jatuh sakit dan memohon cuti maka boleh pula kes ditangguhkan. Tetapi kenapa bila Hakim Sesyen SM Koomathy bercuti kes perpindahan mahkamah diteruskan dengan menggantikan Hakim yang lain tanpa sebarang makluman. Malah, hakim itu pula terus meluluskan bahawa kes liwat Anwar dipindahkan ke Mahkamah Tinggi tanpa mengambilkira pandangan serta keterangan daripada peguambela Anwar. Inilah yang menimbulkan persoalan].

SEMUA BERITA daripada Pakatan rakyat boleh disemak melalui blog PDO..Yang sangat alert dan suka menyebarkan berita terkini mengenai ketidaksahihan laporan daripada pihak Betina Puaka Najib (BPN)



Ini pula daripada pihak BPN (perasan diri Blogger Pembela Negara)

R.E.J.A.M



JAWAPAN KEPADA SI KEJAM YANG HARUS DI..
R.E.J.A.M


APE..INGAT SI SAMDOL TU AJE BOLEH KUMPUL 5,000 ORANG?..KITA TAK BOLEH?..KEHKEHKEH RILEK LA BRADERR..KALAU KITA NAK, PETIK JARI 10 ORANG DATANG BEB!..BAYANGKAN KALAU KITA PETIK GITAR!, BERAPA BELAS RATUS RIBU ORANG YANG DATANG?? HUHUHU..CUMA TAK NAK LA KECOH2 MCM DIORANG. KITA NI JENIS IKUT UNDANG2.


TAPI KALAU ADA YANG NAK DATANG BAGI SOKONGAN PADA SAIFUL MEMANG DI ALU2KAN. TAK PERLU LAH SAMPAI 100,000 (ALAA YG MCM PEMBANGKANG BUAT CERAMAH KT STADIUM ARI TUUUU!! HEHEHE). YANG PENTING SOKONGAN PADU PADA SAIFUL TETAP ADA. SO PADA BRO SAIFUL, DUN WORRY BRO..KUATKAN SEMANGAT DAN TERUS CEKAL!!..INSYALLAH KEJAYAAN BERSAMA MU BRO!..AMINN YA RABBALALAAMINNN...


KALAU TAKUT NAK KE MAHKAMAH, MAKA BERSUMPAHLAH!

PAKCIK INI TAK BOLEH TERIMA KENYATAAN APABILA PERBICARAAN DITANGGUHKAN LAGI, DIA HAMPIR MENINGGAL TADI! LAGI SATU DIA JADI MACAM NI SEBAB DIA INGAT RAMAI RUPANYA....

WAH! ANDA LIHATLAH SENDIRI PENYOKONG SI AL JUBURI WAL LIWATI, ANY KOMEN? HE HE HE

INI ADALAH SALAH SATU DARI BAS YANG ADA DI PERKARANAGAN LETAK KERETA MAHKAMAH JALAN DUTA, BAS-BAS LAIN MEREKA LETAKKAN DI HENTIAN DUTA! DULU PENYOKONG FUCKATAN RIOT KATA, KALAU ADA MAJLIS UMNO, MAKA BANYAK LAH BAS-BAS AKAN MEMBAWA ORANG DARI JAUH! SEKARANG? TERKENA BATANG HIDUNG SENDIRI LA YA, TERPAKSA KENA IMPORT DARI PERMATANG PAUH, PERAK DAN LAIN-LAIN KAWASAN? HE HE HE

POLIS PUN TAK TAU NAK BUAT APA SEBAB MEREKA SANGKA YANG AKAN DATANG 5000, RUPANYA INDAH KHABAR DARI RUPA JE...MUAHAHAHAAHAHA, TAKPELAH ABANG2 POLIS SEMUA, ANDA MEMANG HEBAT DAN SENTIASA BERSEDIA, SAYA TABIK ANDA!

INILAH SUASANA DI SEKITAR MAHKAMAH TINGGI JALAN DUTA PAGI TADI, TAKDE APA YANG MENARIK PUN, YANG DATANG UNTUK MENYOKONG ANWAR TAK RAMAI PUN, CUMA KECOH JE LEBIH! AKU NAK TANYA SHAMSUL 'KENCING DALAM SELUAR' ISKANDAR, MANA JANJI MU? ANWAR DAH TAK LAKU KE? HE HE HE

Itulah sedikit sebanyak gambar yang sempat sahabat saya Pembela Wira sempat rakamkan pada pagi tadi, untuk melihat gambar yang lebih, sila ke blog beliau. Klik disini.

Anwar seperti biasa, menggunakan helahnya dan menangguhkan lagi perbicaraan ini, sepatutnya dia ada lapan lagi peguam untuk membela dia, tetapi alasan Anwar dia tetap mahu Sulaiman Wayang Abdullah ada bersama, tanpa peguam itu Anwar tidak mahu bicara.

Dasyat kan Anwar al juburi ni, apa saja dia mintak semua dia dapat, tapi penyokong dan pemuja dia yang gila dan bahalol nak mampos tetap tak berpuashati! Maka gembiralah Anwar hari ini kerana dia tahu dia boleh buat apa sahaja dan semua orang akan tunduk kepada si Mahaguru Kunyit ini.

Kalau pembaca sekalian nak tau la kan, bukan takat itu saja, disamping perbicaraan utama ini Anwar juga telah menfailkan 3 permohonan yang berlainan. Tujuanya mudah, untuk melenggah-lenggahkan keadilan di Mahkamah. Untuk lepas dari perbicaraan mahkamah.

1. Permohonan untuk mendapatkan dokumen.
2. Permohonan untuk membatalkan pertuduhan dan perbicaraan penuh kes tersebut.
3. Permohonan agar pihak pendakwaan mengecualikan Peguam Negara daripada mengendalikan pendakwaan.
Megapakah Anwar harami ni masih lagi mengelak dan seboleh-bolehnya dia tidak mahu ke mahkamah? Percayalah, dia akan terus-terusan bersandiwara begini dan kes ini akan ditangguh dan tangguh lagi, kalau kes permohonan saja dah ada tiga, bila nak mulanya 'Main Trial' ni?

Bagaimana dengan keadaan Saiful pula? Disebabkan beliau adalah rakyat biasa macam saya dan anda maka segala permintaan beliau untuk keadilan tidak dihiraukan? Adilkah begini? Saya malu dan kesal dengan pihak tertentu yang membenarkan perkara sebegini terjadi! Keadaan ini tak ubah seperti Sarkas yang di koreografkan oleh seorang Badut Kunyit dan kita sebagai penonton hanya mampu melihat tanpa berbuat apa-apa pun.

Saya nak cabar Anwar ALJUBURI WALIWATI, kalau kau takut nak ke mahkamah, silalah ke masjid dan buat sumpah laknat! Ahhhh, aku sudah tidak mahu dengar lagi akan hujahan tidak berasas balaci-balaci tahap anjing dan babi kurap kau lagi!

PARPUKARI NAK CABAR ANWAR IBRAHIM, BERANIKAH KAU BERSUMPAH MUBAHALAH WAHAI ANWAR? RAKYAT SEDANG MELIHAT SEKARANG NI, RAKYAT MAKIN LAMA MAKIN SANGSI DENGAN KAU ANWAR? APA KA FIKIR RAKYAT MALAYSIA INI BODOH KE ANWAR?


CheguFadh:
Hehe..Lihat sudah bahasa mereka??Lihat sudah gambar2 mereka edit dalam blog mereka??Gambar keseluruhan pimpinan Pakatan Rakyat..Aku malas nak cerita..Tapi ini semua adalah orang yang aku bagitahu tak tahu langsung mengenai hukum agama..Bab Sumpah dulu dah explain..bab TG Nik Aziz perli rogol tu pn dorg g seleweng lain..Leh je korang dengar..

Dan isu dibawa,Abg Shamsul Iskandar nak kumpul dalam 5000 org datang support..Tapi around 500 je datang tu pun yang dah tahu mereka berkemungkinan akan dikenakan macam2 tindakan ganas POLIS/FRU..

Kemudian si blogger BPN yang sangat aktif berkempen di sekitar Bukit Gantang dulu sehingga diberi HOTEL Top class oleh pihak UMNO sendiri mengatakan macam2 bila 500 orang sahaja HADIR..Ok lah tu tak dibayar..yang mungkin akan diseksa jika berkumpul (berkumpul dilindungi akta 10 perlembagaan Malaysia)..

Lagi2 Hari Rabu,hari bekerja..cuba buat Hari Cuti..tengok berapa puluh ribu orang datang??Ada berani??Haha..sakit perut bila berdepan dengan CyberTroopers UMNO yang tak tahu la sekolah sampai tahap mana nih..Eh..Jap..pasal Saifool tuh..kan die dah gagal kat UNITEN tapi dapat biasiswa daripada TPM (semasa itu pegang jawatan menteri pertahanan,apa kaitan dengan pelajaran??,dah kantoi dari study kena buang dapat biasiswa apa??)

Kemudian kena liwat,boleh lagi pergi rumah Najib dulu mengadu..then baru lapor polis..kemudian g hospital..hahaha..Lawaklah pulak SodoMee part2 ni..Makan pun macam2 rasa Mee die..syabas Najib..

No comments: