Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 12, 2009

Khairy Jamaluddin Jadi Pemandu Teksi

Ya benar, Khairy Jamaluddin menantu kepada bekas Perdana Menteri Malaysia yang ke-5 Tun Abdullah Ahmad Badawi telah menjadi pemandu teksi selepas mantan perdana menteri tersebut tidak lagi menjadi perdana menteri Malaysia. Kalau tak percaya sila lihat kad pengenalan pemandu teksi Khairy Jamaluddin.

Khairy Jamaluddin Jadi Pemandu Teksi

Ha percaya ke tak? Ok ok aku tipu, sebenarnya Khairy Jamaluddin jadi pemandu teksi hanyalah sebagai seorang pelakon. Aku tak pasti berlakon dalam cerita apa. Ini aku quote dari twitter Khairy Jamaluddin untuk gambar di bawah.

With @jasonlo1, Benji (director) & Bahir (producer) after scene with JLo. 3 scenes to go!

Khairy Jamaluddin Jadi Pemandu Teksi

Hai dah nak tukar profession jadi pelakon pulak ke..?


CheguFadh:

Hehe..Ini pun nak dijadikan isu ke??Biar jela..anak muda beb...Aku suke KJ atas beberapa sikap die yang jenis tak kisah..Menteri2 Muda BN yang lain mana nak buat macam dia ni..lagi pula die ni berkawan rapat dgn Jason Lo..Pernah jumpe dorg ni lepak kat Restoran Kayu Sunway Square Damansara..Mase tu aku pun ade keje sikit ngan Fitri Haris (UNIC) dan Destiney (kumpulan nasyeed baru popular dengan lagu Hati Kata Rindu dicarta IKIM)

1 comment:

Khairul said...

KJ bijak ambil kesempatan. Pandai mengunakan peluang yang ada.