Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 1, 2009

Isu Kampung Buah Pala..

Aku terkedu lepas solat maghrib tadidalam 7.50pm..Usyar kat Facebook,ada status baru update (4second) dari Abang Shamsul Iskandar Akin yang juga merupakan Ketua Angkatan Muda PKR..Dalam status tersebut berbunyi begini

berada di Komtar bersama penduduk kg buah pala yg sedang menunggu kehadiran Guan Eng untuk melahirkan bantahan mereka di atas arahan merobohkan tempat kediaman mereka oleh kerajaan negeri.

Aku pun macam blur je tak tahu apa2..Aku turun bawah nak tengok Berita Utama Tv3..Tunggu punya tunggu tak ada jugak..Dalam 8.30-8.45p.m baru ada update isu berkenaan..tapi aku tak puas hati betul la dengan wartawan lembab yang dah diLiwat dek parti UMNO ni..Tah ape2 punya liputan..tak jelas langsung mesej die..

Pada awalnya aku nak caci maki gak si CM Penang ni..Tapi pikir baliklah..Takkan seseorang yang sanggup masuk penjara dek membela maruah kaum lain sanggup buat hal cmni pulak..So ni aku cari sendiri..Harap dapat dijelaskan perkara yang hangat ni..



Ini Jawapan bertulis daripada Lim Guan Eng dari BLOG beliau..Atau boleh rujuk di SuaraKeadilan..

Ini aku tampilkan KHAS mengenai siri Kes Kampung ni..Jom sama2 tengok dari awal sampai akhir..

10June:High Chaparal Drama to SPRM


11June:Kg Buah Pala terlalu rumit-Peguam




13June: Petisyen Selamatkan Kg Buah Pala


15June:Kg Buah pala Folks punya cerita


20June:Kg Buah Pala,Ada YB tak jalan TUGAS


22 June: Sebutan kes Kg Buah Pala


24June:Kini Kerajaan Negeri pula tanggung beban


27June:Gambar tunjuk perasaan depan rumah RS Rayer




30June: Kg Buah Pala takkan wujud jika PR tak campur tangan


Jadi pepandai koranglah menilai..TV3 suku tu memang samdol sikit bab nak sampaikan berita..Orang yang disekat memang akan jadi macam tu..So pepandailah nak menilai berita ok???See you then..




2 comments:

Khairul said...

Ksian tv 3 x pasal2 jd mangsa.
tapi kalau x silap aku, bukan ke mmg berita dalm negeri dia bt slps berita sukan?

Knp x tgk brita kat 8tv atau ntv7 je. x pun tv 1 and tv 2.

Fadhlullah Universoul said...

lol..brte lambat sampai tu ok je..tapi ni masalah liputan die..mesej die tak jelas..spatutnya berita macam tu dapat liputan meluas..ini mengenai tnah dan perumahan rakyat..

ingat lg tak kes kg kena roboh serta merta tanpa notis???ke nak aku bg video skali dalam ni??ade kuar berita semua ni??jangan harap..semua nak selindung UBN maaa...