Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 25, 2009

Datang dan rebut peluang..Jangan hanya condemn SAHAJA..HARI BERSAMA MAHASISWA..

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdullilah, sukacita saya menjemput mahasiswa/i untuk bersama dalam progam Hari Bersama Mahasiswa BAGI sama-sama menyalurkan cadangan, masalah ataupun perkara-perkara yang boleh diselesaikan diperingkat kami MPP. Maklumat mengenai program adalahseperti berikut.

SA

“Transform with knowledge”

Bersuaralah bersama kami,

NUR AQILAH HANIS BT MOHD YUSOFF

Exco Akademik & Kerjaya

Majlis perwakilan pelajar UPSI sesi 08/09


Jadi bagi sesiapa yang ada masalah bolehlah datang meghadap kaunter2 berkenaan..Menyampaikan rasa tak puas hati dan sebagainya..Yelah,mereka MPP,banyak kerja lain..Mereka juga mahasiswa,ada Lab,ada thesis,ada assignment kelas dan sebagainya..banyak sudah masa mereka korbankan untuk merencana segala aktiviti tetapi sebab tak berdampingan dengan ANDA DI LUAR SANA setiap masa,jangan pula dilontarkan pelbagai tohmahan..PELUANG SUDAH TERBUKA..Jadi apa tunggu lagi??Salah siapa jika kaunter ini pun anda tak tahu..hehe..

No comments: