Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jun 29, 2009

Selamat hari Jadi..

Entri kali ini aku tujukan khas buat teman rapat yang aku kenal since F1 sampai la sekarang..Bermulanya perkenalan dengan LAWAK BODOH kakngah tetapi akhirnya telah berkongsi banyak perkara dan perihal pelajaran terutamanya semasa SPM dan matrikulasi (tukar2 soklan SPOT,malas nak study)

Agak kelakar la bila kitorang kenang balik zaman F1..Cis kakngah memang masuk air..nasib kiteorang tetap cool bile berjumpe lepas tu..yela,mase F1 aku kejap je kat SMKBK tu,then aku pindah SMKA SHAMS Seremban..2004 barulah aku jumpe Syeda balik,tu pun segan2 borak,dapatla tau si kakngah aku ni prank ktorg 4tahun lamanya..hampeh sungguh!!hohoho..

zwani.com myspace graphic comments


Selamat hari Jadi yang ke 21 Syeda..

Inilah rupa teman aku ni..Baik orangnya..Sopan santun..pandai gile argh bak kata orang sekarang ni..Tapi die ni orang Negeri Sembilan la.. Jadi kepada sesiapa yang bukan orang Negeri Sembilan yang konon jumud sangat takut "balik sehelai sepinggang" tanpa tahu menahu langsung adat perpatih tu tak payah la nak ngorat member baik aku nih..ok??huhu..

Kepada Syeda,Tq support aku selama kite berkawan ni..Aku harap kau pun selalu hepi dengan hidup kau..Jangan terlalu lurus dan biarkan orang lain menindas kau sesuka hati..kena la tegas sikit..Bukan semua benda kita perlu diam,nanti orang akan pijak kepala kita,kau dah la migrain gak,kang orang pijak kepala lagi sakit kepala kau..kan??kan??kan??so wake up!!bangun2..Lawan tetap Lawan Syeda..Ingat tu..

Then kau ni makan la banyak sikit,aku tau kite ade masalah yang sama,makan banyak badan tak nak gak naik,sebab mase kite date zaman dulu2 tu sama2 melantak McD ,makan memang punye banyak tapi badan camtu la jugak...hehe..takpe..teruskan naikkan berat badan tu..aku pun tengah struggle naikkan berat badan skg ni..hehe..nanti kite jumpe lagi r okies..

Aku harap semua yang kau impikan akan tercapai hendaknya..Aku doakan yang terbaik buat kau..Ameen...

zwani.com myspace graphic comments

2 comments:

Syeda said...

fadh!!kte jadi topik utama?
malunya,siap tak gmbr lagi tu..
ape2 pun thanks ye fadh.terharu cgt2..

Fadhlullah Universoul said...

hehe..welcome cida..
hope xsedih2 lagi..
ingat,im owez be by urside..
hadiah thun ni xdela eh..klu nk kte kna jumpe..hehe..tc..