Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jun 29, 2009

Manek Urai: UMNO dahulukan dengan Melayu tipu Melayu!!!


Satu Kelantan kena tipu dengan para pemimpin UMNO Satu Malaysia. Ini kes bully ni…..!!! UMNO yang memperjuangkan ketuanan Melayu, ruper nyer membuli negeri Kelantan yang majoriti nyer orang Melayu. Weh…. Melayu bully Melayu!!! Apa sudah jadi???

Ceriter penipuan ini, sebenor nyer udah lama berlaku…. sejak ‘emas hitam’ dijumpai di perairan Kelantan. Tapi…… oleh sebab, Kelantan milik PAS, maka macam-macam helah dibuat oleh UMNO/BN untuk menafikan hak rakyat Kelantan daripada menikmati dan mengecapi, apa yang rakyat di negeri Terengganu kecapi. Malang nyer nyer di Terengganu pun, hak itu tidak dikembalikan sepenuh nyer kepada rakyat nyer, tetapi… yang kenyang ialah orang luar dan segelintir para pemimpin rakus dari Terengganu. Royalti minyak yang sepatut nyer menjadi milik rakyat Kelantan juga, telah dinafikan oleh kerajaan pusat UMNO/BN. Udah ler grant pembangunan untuk Kelantan pun demer culas nak bagi… ini nak bagi royalti minyak pulak??

Sebab tu ler, depa sanggup menipu rakyat Kelantan, konon nyer tak da hapa minyak pun di sana. Ater, nak nipu tak kena gaya….. Depa ingat orang Kelantan benggap kot dan senang-senang depa boleh kunta kinte. Depa lupa yang rakyat Kelantan dibela oleh para pemimpin PAS yang jauh lebih berjiwa rakyat, berwibawa dan lebih amanah daripada para pemimpin UMNO daripada Kelantan sendiri. Semua nyer tak leh pakai belaka!!

Lepas tu, nak banyak songeh pulak dengan slogan rakyat didahulukan. Rakyat mana yang komer nak dahulukan….??? Hak rakyat Kelantan, komer tak nak dahulukan ke?? Ater…. kalau betoi, dahulukan ler dengan memberi mereka royalti minyak serta diikuti dengan hak-hak lain nyer. And…. and…. don’t forget my home state, Perak Darul Ridzuan. Kembalikan hak rakyat Perak jugak, ya. Bubarkan DUN Perak!!!

Rakyat Kelantan….. jangan tertipu dengan madah berhelah UMNO/BN. Komer tanya nanti pada calon UMNO N41 Manek Urai, pasal minyak dan royalti yang sepatut nyer menjadi hak komer. Tanya para pemimpin UMNO Kelantan apa yang demer buat selama ini. Tak kan ler demer tak tau pasal minyak di Kelantan??? Orang menzalimi rakyat Kelantan pun, depa boleh buat bodoh jer…. Apa punyer pemimpin ni??

Serang demer pasal isu minyak ni. Jangan bagi chance….. Demer tu bukan pemimpin yang mendahulukan rakyat tetapi mendahulukan kepentingan diri mereka jer. Haprak semua nyer!!

Nampak gayer nyer, isu minyak ini pun, udah cukup untuk menguburkan UMNO di Manek Urai. Eleh…. sure tumpor punyer ler!!!!




No comments: