Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jun 28, 2009

Alangkah nikmatnya..

Alangkah nikmatnya hidup kita di dunia..Seberapa banyak nikmat yang kita kecapi sekarang,adakah kita sedar setiap apa yang terjadi terhadap diri kita adalah nikmat yang besar daripada Allah??Setiap perkara walaupun ianya negatif bagi kita.Seorang bayi yang lahir ke dunia kemudian meninggal selang beberapa hari,atau yang meninggal dalam rahim ibu,walaupun tidak mendapat nikmat di dunia,tetapi dijajnikan syurga serta merta..Andai yang cacat penglihatan tak mendapat nikmat mengecapi keindahan dunia,tetapi mereka mendapat nikmat dijauhkan daripada sebarang perlakuan maksiat melalui mata..Nah..Nikmat bukan hidup ini??

Begitu juga dengan kita yang sentiasa berada di atas,yang selalu mengecapai kejayaan demi kejayaan,mungkin suatu hari nanti kita akan tersungkur jatuh sehingga satu tahap yang kita pun tak sedar.Allah itu maha adil..Dia sayangkan HambaNya..Jadi untuk membuatkan kita jangan terlalu lupa diri diuji kita dengan zaman kejatuhan..Itulah yang mungkin telah berlaku kepada kami dimana keputusan FNN Perak Sabtu lepas yang berlangsung di INTIM tidak berpihak kepada kami..

Al maklumlah,biasanya pergi je mana2 pertandingan,paling cikai pun no3 dan confirm2 persembahan terbaik adalah milik kami,tapi mungkin pada kali ini sedikit kontroversi dan FarEast yang turut membuat persembahan turut menyatakan keputusan itu pelik dan tak berpihak kepada kami..Walhal mereka merupakan juri FNN untuk Melaka pada hari Jumaat...

Mungkin semuanya sudah ditetapkan Illahi..Kepada para juri,berlaku adillah selepas ini dan tidak perlu membuat sebarang kontroversi apabila menjadi ketua hakim ditempat sendiri (walaupun anda tuan rumah kali ini) dan memberi kemenangan kepada pasukan anda sendiri adalah dianggap sangat tidak profesional oleh penonton.

Apa-apa pun,aku berasa sungguh terharu apabila Mikaeel atau lebih dikenali dengan nama Michael Jackson telah meninggal dunia sebagai umat Islam setelah memeluk Islam pada 21 November yang lalu..Sama-sama doakan semoga spekulasi mengenai kematiannya baru-baru ini dapat diselesaikan dengan cepat..InsyaAllah..

CuitSikit:
Mana Zambry MB yang mengesahkan dirinya HALAL dari segi perundangan??Tak datang pulak..Ni hal ehwal agama gak ni..Aku nak je jumpe mamat Pangkor ni live..tak kesampaian pulak..hehe..budak2 aku tak sudah cakap maybe disabotaj dress up tema PAS..Hijau n putih..memang sangat PAS pun..huhu..Ape2 jela..bende dah lepas..

No comments: