Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

May 23, 2009

HoliDae..tp buhsan..

You guys..Ape yang korang buat masa cuti ni??Aku cuti sekejap je beb.Dari 22hb May tarikh yang aku dapat jejak kaki kat rumah sampailah 7June nanti..Sekejapkan cuti sam aku??Ye..Aku tau..sedih,kesian..Dah tak payah duk ngutuk aku cuti sekejap..Huhu..Aku ade hal..Nak berbakti,tu kena balik awal..

So muncul la idea2 pelik dari umi..Sekarang ni ayah(pangkat Pak Long,tapi dari kecik dah panggil ayah) tengah ikut belajar masakan Italy kat Melaka ke Johor tah..Umi suh aku join..Walaweyh..Aku masak western??Italy lagi..pergh..memang terkedu semua orang.Masak goreng2,sup,kurma,kari boleh la..Yang lain aku xpandai..Tak pun masak merah yang tak letak pun santan perah..Yang serbuk je..Almaklumlah..Hidup bujang ni semua segera..

Yang pasti dalam 3minggu ni aku kena pergi class piano setiap Rabu..Tu pun tak tau la camne.Nanti la tengok camne.Then nak kena pergi jumpe si Din dengan Yusri...Bising nak lepak sama..Ape kejadah betul mamat 2 ekor ni..Tapi memang best pun lepak ngan diorang..

Yus dan Din(cover)..Awek disebelah memang cun,dats why aku remove..


Biasanya kalau aku cuti,GSC or TGV kat seremban tu dah jadi macam TV rumah..Masa cuti sam lepas dah 12 muvee aku g tgk sepanjang Dec sampai awal Jan...Korang boleh semak kat entri aku sebelum ni..Tapi la ni dan ke aku nak tengok wayang?Adik aku nak suh aku bawak die pergi tengok cite Syurga Cinta ngan Jangan Pandang Belakang Congkak..Aku leh masuk lagi dengan JPBC,tapi Syurga Cinta??Adus..Lemahnya..Bulan April lepas dah Pra Tonton kat kampus aku..Student price pulak tu..Tu pun aku tak layan..Inikan nak tengok kat wayang..huhu..Tapi tengoklah camne..Adik punya pasal,kalau die berkeras nak,aku bawak jela..Kalau pergi tengok pun,atleast aku belum tengok,takdela besar sangat kerugian yang kena tanggung.(klik pada tajuk tuk tengok Trailer)

So aku usyar2 muvee lain ade la yang hampir berkenan kat hati..Paling aku tertarik dengan konsep Mongol.Ala..Bukan sebab Mongolia atau berkaitan altantuya semua,tapi memang nampak macam menarik pun..



Yang lain2,Angel & Demon tu macam leh tahan,sebab dr pengarah Da Vinci Code tu..Then ada Tom Hanks pulak..Huhu..Terminator Salvation mungkin antara movie yang boleh berbangga dengan kesan efek yang terbaik buat bulan ni yang akan buat aku ke panggung..Aku dah tengok Wolverine dan Fast and Furious 4..Tak puas hati dengan 2 movie tu..Buhsan gak..Maybe sebab download version kot..haha..So korang rasa movie mana yang paling puas hati dan tak rugi kalau kite nak spent duit kat panggung tu??

No comments: