Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

May 12, 2009

Damn Shit!!!

UMNO bebal telah memperguna mahkamah persekutuan secara tak sah..Huhu..Zambry Al Mamak Kadir telah dengan rakusnya meminta ditangguhkan keputusan Ir Nizar sbg MB okeh Mahkamah Tinggi..Mahkamah tinggi juga telah menolak rayuan Zambry sebab tak ada undang2 yang boleh menafikan hak Ir Nizar sekarang..


Yang perlu dilakukan hanya masuk sidang DUN,buat undi tak percaya dan lantik sapa yang paling dapat undian tertinggi dari dewan,kemudian dipersembahkan kepada Sultan..Susah sangat ke??Kalau Sultan tak nak perkenan,lantik yang lain pulak,sampai Sultan berpuas hati..

Haih..pelik2..erm..kemelut politik perak dah bawak masuk Mahkamah Tinggi vs Mahkamah Persekutuan..

kewujudan MB Haram Zambry Mamak Kadir dan kewujudan Speaker Haram Ganesan sebab angkat sumpah depan Hee Yit Fong pengkhianat rakyat..Bukan angkat sumpah depan Sultan..Kurang ajar x Barisan Nasional ni??terpulang..korang leh decide sendiri..


Bagi aku satu undang2 yang boleh mengenepi Ir Nizar sbg MB kalau bukan dari apa yang terkandung dalam undang2 Tubuh..

1)Ir Nizar letak jawatan
2)Undi tak percaya Sidang DUN
3) Bubar DUN..

mana maruah UMNO beb??

No comments: