Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

May 11, 2009

Congratulation..

Huhu..tahniah kepada MB Perak yang sah..

Dato Seri Ir Nizar..

kepada Zambry MB jadian yang HARAM..bolehla fokus balik kat kedai mamak yang dah lama terbiar..Pastikan kedai mamak bersih dan tak cekik darah..

Patutlah Zambry Haram Mamak Kadir beriya nhak buat sidang DUN..Sebab die dah tau memang undang2 xpat diguna untuk jatuhkan Ir Nizar..SO skg ni Ir Nizar MB sah..Nak pecat Ir Nizar kena guna Sidang DUN..Kalau Sivakumar tak dibuang dari kerusi Speaker aritu,maksudnya Sivakumar tetap xkan teruskan sidang dun selagi 10 ekor babun jalanan dan pengkhianat negeri tak keluar dewan..Dorang menghina dewan tu..

kalau kat parlimen Gobind Singh Deo buat camtu,tak taula aku bape kereta polis UTK diguna hanya utk tangkap seorang MP yg nak tegakkan kes altantuya tu..Pelik..tanya kat PM pasal altantuya pun gantung setahun sebab dianggap hina dewan..

3 comments:

Khairul said...

ini membuktikan bahawa kuasa mahkamah dan perlembangaan masih kuat. ini juga membuktikan yang fitnah2 yang dilempar kan oleh pihak2 tertentu menyatakan bahawa kuasa mahkamah ni umder BN dan mahkamah diugut oleh najib etc hanyalah fitnah semata-mata.

bukan kah elok jikalau semua menunggu keputusan mahkamah seperti ini daripada membuat protes yang memalukan dan tak matang seperti baring di tengah jalan.

percayalah kepada undang2 dan perlembagaan negara.

dan Tahniah Nizar. Anda dipihak yang benar.

Fadh UniversouL said...

yaAllah..Ini bukan membuktikan bhw mahkamah sedemikian..

ini hanya membuktikan bhw hakim tu xdapat diperguna..kau tgk jela sidang DUN bila mana kuasa speaker tak diiktiraf,polis boleh masuk dan perambat orang dlm sidang DUN..memilih pulak org tu..

Najib boleh padam nama altantuya dr list kuar masuk Msia,inikan nak buat ape2 dgn jwtan die skg ni..

ko terlalu percaya kepada si Najib yang bersubahat dlm kes pembunuhan Altantuya..

sekiranya Ghani Ptail,Shafie Abdullah,Augustine Paul yang terlibat dalam kes ni..kau rasa ape yang akan terjadi??

tgk je kes liwat dulu..kau tau x perjalanan kes liwat dulu??aku nak soal siasat camtu..

Khairul said...

aku x minat untuk pilih mana2 parti. Dan jikalau aku boleh mengundi, aku tak akan mengundi. sebab aku tak tahu nak pilih masa satu. bukan tak tau nak pilih mana yang terbaik. tetapti tak tahu nak pilih yang mana satu yang terteruk.