Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Apr 12, 2009

Meraban tak tentu pasal

Baca sampai habis baru tau betapa hampehnye ..
dan tak berilmiahnye post kali ni
xbaca lagi bagus..
aku xtau ape nak tulis ni..
memang haram jadah sket post kali ni..
sori,aku cakap memang style lepas..
sesiapa yang xtahan,so back Off!!!

*Suiz ckp..xperlu kot cakap cm2..


NEWEST


Huhu..aku punye final exam xlame lagi..
21 April sampai la 5Mei nanti..
Dahla macam xda GAP utk subject U..
Pastu kertas ODE +mekanik pulak 5hb..
banyak la rumus nak kena hafal nnt..
Silap pulak x pegi bantah..
Ingatkan budak pompuan yg suke naik fakulti akan bantah..

Then aku ade satu pertandingan Nasyeed MAKUM..
18Mei..lepas tu baru la aku free..Lagu baru beb..
Best pulak tu..Suiz cakap komposer die yang buat lagu Jesniya Exist tu..
Then lagu Gemilang(bukan yg Jacklyn) pulak dah tuka 50% arrangment..

Herm..Camne la agaknye cuti nanti,sam sebelum ni
aku mengajar kejap.Jadi cikgu GSTT lumayan gak dr xbuat ape2..
So kepada korang,leh la apply GSTT..Dapat gak pengalaman..
Nanti nak praktikal or ROS senang..




Tapi kali ni maybe duk rumah je la..
Umi dah cakap nak suh aku pegi class piano..
xde la formal..Juz lepak dgn sorang sifu je..then die
akan bg aku sesi khas la..Huhu..xsabar2 rasenye nak tau main dgn betul..
basic node n code dah tau,tapi xpandai main satu lagu yang penuh lagi ..



Apa lagi,beriya sakan la pasni..hehe
So nanti maybe duk rumah + kampung jela..
Berulang alik rumah aku kat seremban,bahau dengan kampung Lonek.
Nasib baik la Lonek macam Kedah..Padi terbentang luas..
Tak percaya mai la datang Kg Lonek..



pemandangan Kg Lonek dikala senja..

Click to view full size image
Bahau dikala tengah malam



Huhu..xsabar rasenye nak main ngn kazen2 aku..
Rindu pulak..semua rapat dengan aku..
Pantang aku sampai kampung je,habis yang dah boleh berjalan semua akan terkam aku
Biasala,rajin melayan kerenah diorang..
Btw,aku suke budak2..haha..mesti xcaya!!
Ni yang paling kecik..umur xsampai pun setahun..
Nama die Akhil..Nama penuh aku dah lupa..lame sangat xjumpe..huh..





PENING..


Aku sebenarnya tak tahu nak tulis ape ni..
Tapi aku banyak betul gambar yang aku x upload
dalam blog ni..hehe..nak share dengan korang semua
tapi xtahu la camne..topic pasal apa..macam2 la..
so tangguh dulu,nanti aku spesifikkan ye..

hurm..Asz cakap Vee ade inform yang ada tiket ktorg
utk ABP esok,tapi tula..masing2 macam malas pergi..
Jauh tu..Transport semua camne..Baik aku balik rumah je kalau ade mase..

Lagi2 pulak masa aku bawak yang dak2 ni pegi AJL pun (sbb ktorg ni
memang la Kipas susah mati si Faizal Tahir) boleh la pulak
minah2 kepoh ke geng2 Nok aka Kog yang pegi sebar sini sana
aku ni bergambar dengan artis perempuan rapat2..

Yela..memang aku bergambar dengan Cheryl Samad,Raja Farah,Jacklyn Victor,Elyana n Mimi One Nation Emcees
Tapi relax la..Aku duk bergambar je,bukan berpeluk sakan pun.
Geng2 Noke ni sume memang xkenal aku ni,badget aku ni geng2 kopiah(warak+alim) ke??
Aku rapat dan hormat dengan orang tu,xsemestinya aku macam orang tu.Sokongan yang xberbelah bagi aku untuk orang tu sebab personaliti dan kharisma yang ada pada die.

Bab politik kampus korang nak serang aku??Serang la..Geng2 korang (assPracist) sam aku ramai member rapat aku.Aku xkisah langsung pun nak serang + jaja peribadi aku..tetap xjalan n xefek pape pun..Dipersila..tapi baik secara berdepan,bukan dengan menyorokkan identiti.Aku bukan ajak bertumbuk pun,aku ajak berbicara je.

Lagi better la aku dari korang smp pegi dye rambut semua tu.Ceewahh..fadh2..relax..emo pulak kau sekarang ni..Tula pasal..aku terpengaruh dengan BloggerNetwork Perak skg ni..Hentam PAS terang2 je sebab musabab yang masuk akal..

Haha..So kepada geng2 kebajikan yang nak condemn aku pun xpe..Aku xkisah,tapi ingat gak.Ada caranya..Kang hati dah terasa susah la pulak.Aku punye style cakap depan2..Tu je.. Diingatkan..Aku bukan warak..Korang pun dah tau rasenye personaliti aku..


Huhu..semakin jauh aku mengarut..Samdol punye Fadh..
Post kali ni memang xbest.meroyan tak tentu arah..
yela..org2 kuat SM_ mcm bermusuh je ngn aku padahal aku xde
pape masalah pun.Then aku tau gak ramai geng2 alim yang pandang
serong aku ke hape ke..Yang penting aku xover the limit..Plus aku ade prinsip..
Ok??

Korang yang tengah final,dah abis final or nak final..gewdLuck..

Free Signature Generator

Free Signature Generator



No comments: