Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Apr 22, 2009

ISU MEMBAZIR..KERAJAAN HARAM PERAK SANGGAH NAJIB RAZAK

Sumber asal adalah Bernama tapi sebab Utusan MengAuta lembab dalam
menyalurkan maklumat dan suke mengauta,maka beginilah jadinya..

Perak beli Perdana ganti Camry
22/04/2009 6:09pm IPOH 22 April — Kerajaan negeri Perak akan membeli kereta Proton Perdana Eksekutif untuk digunakan sebagai kenderaan rasmi anggota exco kerajaan negeri dan pegawai kanan kerajaan bagi menggantikan 16 buah kereta rasmi jenis Toyota Camry yang akan dilelong pada 4 hingga 18 Mei ini, kata Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir.

“Kita telahpun membuat keputusan bahawa kita akan kembali semula kepada Proton kerana itu adalah kereta yang menjadi lambang kebanggaan negara dan sewajarnya kita kembali semula menggunakan kereta ini sebagai kereta rasmi,” katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan negeri di sini hari ini. - Bernama


hahaha..

Aku nak tergelak tengok permainan politik semasa sekarang ni..Dalam media massa yang dikongkong dan semakin jatuh kedudukan Msia dalam indeks kebebasan akhbar,

1)NAJIB ALTANTUYA xnak bertanding di PENANTI..

"Membazir wang rakyat (duit kerajaan negeri + persekutuan)"

ISU PANAS berkaitan PRK DISINI

2)Tp Mahathir suruh jugak bertanding..Atlast Najib memang dikawal Mahathir.Pak Lah yang lembik tu pun mampu lawan mahathir inikan Najib yang mempunyai isteri paling rakus yang garang n ada banyak stock C4..Kesian Najib..Manja rupenye..patutla bibir pun seksi..haha..

3)PAS nak bertanding dan marah PKR..DAP pun marah PKR..sebab Fairus belum lagi dibuktikan bersalah..Selagi belum disabitkan bersalah,PKR xsepatutnya mengecam Fairus.Ada bukti,tunggu la sampai perbicaraan..Tengok apa jadi dengan kes Malaun 2 ekor yang khianat Perak,si Osman Jailu pesara tentera + Si Kucing Hitam Jamaluddin Posmen Tg Malim..Kes rasuah 180juta senyap begitu sahaja setelah menyokong UMNO..Woit PKR,bagi jela PAS..kang memekak xsudah2..Jangan sampai kes tu jadi macam kat Bukit Gantang.Korang PAS kena ingat,BloggerNetworks tu ramai style sosialis n hentam je semua kalau xkena walaupun depa tu mostly Pro PKR..Aku banyak tengok gak PAS ni cantik kat luaran,tapi kelam kelibut gak dalaman..

4)Woit..Camry tu kau lelong..tau ke konsep lelong??Siapa beli tu ek..kalau lagi murah dari harga pasaran,pergh..memang lagi bazir duit rakyat!!

5)Sudahlah kes proton perdana V6 ni cepat rosak,nak selenggaara n baiki kos tinggi.Semak apa yang Ahmad Said Terengganu bentangkan isu Idris Jusoh selenggara kereta2 kerajaan negeri sampai 1.8juta tu setahun..Bazir x duit rakyat??

6)Kerajaan Terengganu pakai Mercedes Compressor skg ni..ape cite??Lagi mewah n mahal dari Camry..Bazir duit rakyat x??Nik Aziz cakap tak sebab kereta Merc tu susah rosak n selenggara tak tinggi macam V6..

7)Kerajaan Sarawak pakai apa??Volvo!!!Pergh..lagi ganeh + dahsyat..aku pun xtau la nak cakap macam mana..Indeks kemiskinan tegar terengganu n Sarawak top ranking 5 kat Msia ni masa aku check dulu..Kelantan punye indeks tak seteruk 2 negeri ni tadi.tapi apa yang 2negeri Terengganu n Sarawak ni buat??

8)Nak tunjuk jati diri??Lagi membazir..pegi dah..Kereta Camry yang bagus dijual murah,beli pulak kereta mahal yang senang rosak yang akan kuar duit rakyat setahun berjuta tuk bayar kos baiki je tu nama die xmembazir dan jati diri??

Memang gile sungguh politik BN kali ni..

4 comments:

Khairul said...

pasal kebebasan akhbar tu..
entah la..

cam berita harian mmg la dia backing up kerajaan sbb tu adalah media kerajaan...

cam harakah dan lain2 dia akan 100% sokong pembangkang sbb media tu milik pembangkang..

ada tak paper harakah dan lain2 yang seangkatan dgnnya bagi pujian kat kerajaan? mesti x der kan sbb paper tu milik pembangkang. buat apa nak sokong kerajaan

so dgn kata lain.
media kat malaysia samaada pro krajaan atau pembangkan sama je. 2-2 x telus.

Fadhlullah Universoul said...

haha..aku cabar UMNO/BN buat akhbar sndiri..tgk cmne..

tu UTUSAN ramai boikot smp Muhyid yassin gne duit krjaan borong akhbar..nsb baik die bg kat skolah2..

fyi,aku xbaca harakah..
aku buat pautan tu pn sskali je bace..SK pn dh xbce..aku gne Msiakini..

aku nk suh kau bukak kepala otak kau tu,banding je Msiakini dgn Utusan auta..

kau leh g tgk ngara jiran mcm Indonesia..tgk bnde2 yg baik die..cmne hak demokrasi tu subur..

aku nak tanye kau amek sumber mana slain Utusan/Metro/NST/BH??

andalusia said...

harakah akhbar parti..semestinya hanya utk parti..lagipun tu je medium yng pas ada untuk jawab fitnah2 umno yang datang dari segenap penjuru..akhbarnya, tvnye, radionye..mampusla pas kalu dalam harakah yang limited tu pun ko nak suruh puji kerajaan.. berbanding akhbar arus perdana..akhbar tu bukan akhbar khas milik umno..tapi akhbar untuk semua..tapi dijadikan seolah2 suara parti umno dan sekutunya..tulah namanya tiada kebebasan..kalu ada kebebasan, tvnye ulas sama adil..akhbarnya ulas sama adil..Pas xperlu dah ada harakah yang encik khairul kata sama je ketidaktelusannya..emm sama2 fikirkan..

to chegu fadh lak..
please ulas dengan lebih lanjut line yang terakhir ulasan no 3 tu..
sekali dengan contohnya..

Fadhlullah Universoul said...

isu tu ada dalam BloggerNetworks..

leh check sume data dr Mat Saman Kati..

kat Msiakini sebelum ni ade yang cakap PAS pmtg pauh nak calon dr dorg..dorg tolak dr PKR..

itu masalahnya..dalam pakatan perlu ade mesyuarat..smua sama..yg beza hanya dari sudut ideologi,dr sudut matlamat semua nak satu negara yang bersih,amanah,cekap..eh..tu BN pny modal..hehe

kte smua nak hapuskan dskriminasi..
kte btul2 nak smua rkyat bersatu padu..boleh check kat dalam blog chegubard..Politik Baru Malaysia..ok???

nak ulas yg mne 1??
no 3 panjang sgt..tapi kte pn sdia maklum yg ade 2part dh skg ni..aku sokong TGNA,Husam,Nizar n seangkatan..part yg lg satu tu phm2 je ek..