Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Apr 21, 2009

Persidangan di Perak..

Lihat video ni..pemikiran kritis dan kreatif sangat diperlukan..

Video ini adalah Video daripada puak UMNO..suke menipu dan ambil sekerat2..



Dah tengok sampai Habis????
Pernah dalam video ni cut2 apa yang Anwar cakap..
Terlalu nampak yang tangan dan nada berbeza seperti di Cut..
Dalam video menipu tu anwar cakap negara ini "BUKAN MELAYU" yang punya tapi India yang punya..Cina yang punya..hehe..


So apa yang Nizar cakap???
Cube teliti kembali..

TaufiQ
mengatakan:

IR Nizar bertanyakan soalan kepada dato' tajol :

Nizar : Dimanakah dalam transkrip2 PAS dalam memorandum ker perlembagaan PAS sendiri ada menyatakan nak melaksanakan Negara Islam??? Saya mintak pandangan dan mintak jawapan??

Dato' seri tajol tidak menjawab pun soalan tersebut.Yang ada hanyalah satu kecaman dan tuduhan yang ingin mencemarkan perjuangan PAS selama ini.



http://i216.photobucket.com/albums/cc310/cruel86/manifesto%20pas/krajaan%20adil%20bersih%20amanah/10.jpg
http://i216.photobucket.com/albums/cc310/cruel86/manifesto%20pas/krajaan%20adil%20bersih%20amanah/12.jpg

Pelik juga, Kenapa susah sgt nak balas balik persoalan IR Nizar seperti di bawah ini:

Tajol : Ya, saya sudah baca dengan teliti dan memang benar matlamat penubuhan PAS ialah negara islam.

Saya percaya, kalau Dato' seri tajol berani membalasnya seperti di atas.Pasti IR Nizar akan menjawab :

Nizar : Kalau sudah tahu atau mengerti.Kenapa beria-ria sangat mahu menentang perjuangan PAS selama ini?Kenapa tidak menghormati sahaja perjuangan PAS selama ini??Kenapa menidakkan pengaruh dan kepercayaan rakyat kepada PAS??

Akhir kata, inilah senjata anpuh BN dalam mencemarkan perancangan dan strategi PAS.




Seorang Sahabat Seperjuangan Hafidzul menukilankan apa yang terkandung dalam hatinya seperti dibawah..

Fasal 3 .
Perlembagaan PAS : Dasar PAS ialah Islam .

Fasal 4 .
Perlembagaan PAS : Seruan PAS ialah ALLAHU AKBAR .

Fasal 5 .
Perlembagaan PAS : Tujuan PAS ialah

1 : Memperjuangkan wujudnya di dalam Negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai – nilai hidup Islam dan hokum – hukumnya menuju keredhaan Allah .

2 : Mempertahankan kesucian Islam serta kemerdekaan dan kedaulatan Negara .

" dan hendaklah ada dikalangan kamu ummat yang berdakwah kearah kebaikan , menegakkan syariat dan mencegah kemungkaran dan mereka adalah golongan yang beroleh kemenangan."

Surah ali – imraan : 104

Fasal 6 .
Perlembagaan PAS : Usaha – usaha :


1 . Menyeru ummat Manusia kepada syariat Allah dan Sunnah RasulNya melalui dakwah secara lisan , tulisan dan amalan .

2 . Memperjuangkan Islam sebagai aqidah dan syariah serta menjadikannya sebagai panduan berpolitik dan bernegara serta memperkenalkan nilai – nilai keislaman dalam usaha menegakkan keadilan dan kemajuan disegenap bidang termasuk pemerintahan dan pentadbiran , ekonomi dan social serta pelajaran dan pendidikan .

" Agama adalah tapak dan pemerintah ( kedaulatan ) adalah pengawal , suatu yang tiada tapak pasti runtuh dan suatu yang tiada pengawal pasti hilang ." – al Imam Ghazali dalam Ihya' Ulumiddin

Tajol rosli bertanya atas tujuan apa?Jika benar dia(tajol rosli) dan hamba Allah yg beristighfar tu benar2 mengenali perjuangan PAS yg dahulu,dan beristighfar pula atas ayat 'denial' ir nizar,kenapa mereka2 ini tak turut serta pd perjuangan ini?istighfar si hamba Allah ini menunjukkan dia membenarkan perjuangan islam PAS,tp dia tak sertai perjuangan PAS.

cara mereka aku simpulkan sbg taktik politik yg cuba memecahbelahkan musuh mrk,bukan atas dasar semangat seorg muslim.Percaya atau tak,depa mencuba isu pokok bg penyokong PAS sendiri.

Cara nizar satu taktik politik supaya tak terjerumus dlm perangkap isu yg ditimbulkan oleh tajol rosli.

petikan daripada kata-kata saidina Ali :

"Perjuangan yang benar dengan tidak mempunyaj strategi yang teratur akan tewas apabila berhadapan dengan perjuangan yang batil yang tersusun rapi".

YB Ngeh(setiwan) berdiri dan menjelaskan standing order ditunjukkan dlm video tu spt dia cuba membawa lari isu tu keluar.pendek kata mcm fikir yg pihak kerajaan dh tak boleh jwb konon.Tp aku lihat dia cuba cari jalan tenang melalui peraturan dlm dewan supaya ia x jd perkara dasar pulak yg nak dibahaskan,dan pihak pembangkang drp memanipulasi perkara ini.mmg ia berkenaan ttg hal ehwal bukan islam,tp apakah ptt perkara ideologi politik dimasukkan sekali dlm hujah tu semata2 nak kondem kerajaan?dan apakah perkara kebajikan dan hak rakyat tak termasuk dlm amanah pemerintahan islam?

p/s:aku plg suka bila ir nizar jwb ttg soalan tajol:

dr mnkah dtgnya perkataan baldatuntayyibah.warabun gahffur..?

nizar jwb:yg berhormat,itu adalah ayat al-quran mmg tlh ada 1500 thn lepas.

CheguFadh

Nizar sangat pandai bermain politik kotor UMNO dan memainkannya semula
tetapi tanpa disedari UMNO,die telah terpedaya.

Ngeh memberitahu persidangan itu dibuat adalah untuk manfaat rakyat,tetapi UMNO tidak mahu dna hanya membangkitkan perkara yang tidak berkaitan dalam memartabatkan dan memenuhi kehendak dan keperluan utama rakyat secara universal...

Nah,kalau macam tu,pelik gak sebab UMNO xbawa perkara ni dalam TV kan??sangat pelik,sepatutnya UMNO membesarkan isu ini,then hal ni xpayah debat dalam DUN,tapi debat la dalam TV secara LIVE dan dipancarkan ke seluruh Malaysia..Ada berani ka???



Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita :


“Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh bapa-bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu" - Sahih Muslim

2 comments:

akureformasi said...

Memang memerlukan pemikiran yang kreatif dan kritis bile tgk video puak2 UMNO/BN ni.. Dah terang lagikan bersuluh. Tajol x jwb pun soalan Nizar walaupun jwpn nyer dah dpn mata..

p/s: Nizar mmg best. Inilah pemimpin yg kuat.. Setuju sangat dengan entri nih...

Fadh UniversouL said...

hehe..dorg memang xkan pernah berani bersemuka secara berdepan..CyberTroopers UMNO/BN pn xprnah muncul dgn identiti,tp bloggersNetworks dh berani tampil stp sorang..

mmg nak muntah tgk style dorg ni..

mase PRU 1999,yang kuar dlm TV tu pasal Wan azizah Tabik lim guan eng sbb Lim ckp melayu bodoh,Nik Aziz ckp banyak ayat2 mncarut dlm quran..hahaha..kan ke sape yang xfikir dgn krtikal mmg akan tertipu sewenang2nye..