Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jan 25, 2009

Ciri-Ciri Lelaki Intelek..

Aku jalan2 ronda2 pusing blog2 tah sapa2 umat,atlast aku jumpe bende ni..
Quite interesting..Tapi ni bukan model terbaikla,ni kalau korg nak pancing
perempuan2 budget or mmg uptown yang xkisah sgt pasal laki tu alim ke tak,memang sesuai la..
(Tapi selalu pulak baca hal artis2 perempuan2 sexsy maut nak suami yang alim dan mampu membimbing mereka..Alhmdulillah,doakan jela dorg berubah daripada nak busuk2 hati)

Memandangkan blog aku ni blog yang universal bincang je pape yang aku rase nak,aku amek model ni dulu,tapi awas ye perempuan2 diluar sana,jangan mudah terpedaya dengan sang pujangga yang hanya memiliki kecantikan luaran..Silap2 Playboy..merana korang..hehe..


Ciri-ciri lelaki bijak tafsiran model dan pengacara, Belinda Chee

Yakin.


Lelaki bijak petah berbicara apa saja. Lelaki berkeyakinan seperti ini tahu mereka mampu bercakap mengenai pelbagai topik. Namun, kadangkala lelaki sebegini dianggap berlagak atau suka cakap besar. Lelaki bijak selalunya mengagumkan ramai orang tanpa perlu bercakap besar.

Pandai berkomunikasi serta berkebolehan mengajar.

Disebabkan lelaki bijak berpengetahuan luas, mereka lazimnya yakin dengan diri sendiri. Mereka tahu apa yang mereka tuturkan dan dengan itu, mampu berkomunikasi dan mengajar orang lain dengan baik.

Optimistik.


Lelaki bijak tahu kepintaran mereka dapat mengelak diri daripada menanggung kesusahan. Kebanyakan lelaki intelek bersikap positif dalam hidup mereka.

Segak.


Lelaki bijak pandai bergaya. Saya selalu membayangkan lelaki bijak memakai pakaian kemas, kaca mata bergaya serta kasut yang mengikut fesyen terkini. Ia mungkin kedengaran stereotaip tapi bila anda berpakaian kemas, persepsi orang akan menjadi lebih baik.

Semestinya pandai berjenaka.

Kebijaksanaan lelaki menjadikan mereka spontan bila berjenaka.


So cmne??Ade xciri2 tu kat korang??Aku otw..hampir2 complete..hehe..Sikit lagi leh la jadi Lelaki Intelek..xpayah susah2 nk mikir..Haha..Poyo Gile..xdela..Gurau je..(Status:SINGLE)

No comments: