Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jan 25, 2009

Perkembangan terkini..

Salam bicara buat semua sahabat..
Ruangan kali ini adalah berbicara mengenai diri aku..
Walaupun xberapa penting untuk korang tau tapi dh jadi lumrah ni blog aku,
mcm biasa,ikut suka aku la nak cite ape..kan??hehe..Menyampaikan maklumat
pn klu korang xtau hal diri aku pn mcm xsyok..

Jumaat,23Jan..
Aku terkejut dgn perihal aku ke AJL dihebahkan dan dikaitkan dgn
MPP Aqilah Hanis..Aku pn pelik..sebab ape Aqilah dikaitkan dgn hal aku pegi AJL..
Kenapa xdikaitkan 8unit Crew yg mendesak aku datang gak sgn alasan
tiket tu dh ditetapkan dan dorg dah berhempas pulas tolong dptkan utk aku??

Act,mmg ade betulnya dan aku xnafikan ade yg aku salah..
tetapi AJL hny sekadar satu pertandingan nyanyian yang tak dihidangkan
apa2 minuman dan mknn yang memabukkan,cuma terdapat segelintir mereka yg hadir
yang berpakaian menjolok mata dan sbgnya.

Kes ni sama spt mana kalau kite pergi ke Shopping Complex,Bowling dan Wayang..
Ada yang bermadu kasih dan sebagainya,tapi,apakah kita diharamkan pergi ke sana??
Aku bersuara berdasarkan golongan minoriti..Sebab xsemua yang ada disitu bermasalah..

Kes AJL tu xasingkan laki dan perempuan..Hanya Negeri Kelantan yang berjaya
melakukannya,sebab konsert2 nasyid (bukan kat Sekolah @ IPT) biasanya mmg xda pun diasingkan.. Sama spt sesi fotografi..Jadi aku harap kepada empunya badan yang masih xberpuas hati boleh datang terus berjumpa aku..atau terus ke page frenster aku http://profiles.friendster.com/revolusi88


Sabtu yang memenatkan(24Jan)
"Salam..umi jadi xdatang KL ni??bangcik tunggu umi,sambil tu bgcik jalan2 dgn Id,ecah n Asz"..Umi ckp yang umi xdapat datang..Umi mintak balik je..So aku pun balik jela..Jam tunjukkan waktu 3lebih..Sampai kat CM..Haih..ramainye orang beratur nak naik Bas..

Alamak..semua cuti rupenye..Patutla pun..aku pun dalam panas terik tu beratur la tah line yang ke 90+ b4 dpt naik bas..nak tunggu bas punye la lame..hampir sejam menunggu,dlm 4.38pm baru aku dapat masuk dalam bas SKS-KL yg menuju ke Seremban..Huh..Dalam Bas ape lagi,tido..Sampai rumah dlm 6pm..Sempat aku jumpe sorg kawan lama abah yg skg ni Prof madya kat UM..Ada gak die cite pasal PRK baru2 ni yg berjaya memartabatkan "Student Power"..

Tak lama lepas tu dalam 7.15pm,uncle tu dgn fmly die balik..
Aku pulak kena la bersiap sebab kontinjen dari UPSI ade tunggu aku kat
DEKTAR UKM..la..rupenye Konsert Dikir Barat pkul 9.00pm..Tapi aku sampai 9lebih gak..mana boleh aku lepak rumah sekejap sangat2..Dapatla lepaskan rindu kat family esp Umi+Abah..Diorang yang hantar aku ke DEKTAR naik kereta..

Aku ingtkan apala Prog yang pentingnye sangat..Xkisahla..agak menghiburkan dan tahniah kepada TeamWork UKM+UiTM..Huhu..Bertolak dari UKM 12lebih tgh malam..Sampai kat Tg Malim pulak area 2am..Dan paling penting aku dpt jimatkan duit nk balik Tg Malim(naik BAS FREE,UPSI punye) sebab dah janji dgn Fizah nak discuss pasal assgmnt esk harinye 11am..


Isnin
Esok aku dah nak kena get ready tuk join xtvt PERMANIS (Pstuan Mahasswa Anak N9)
anjuran UKM gak..dari 26Jan-1Feb 2009..So aku xbercuti la..Then kalau aku xupdate Blog ni semuanya gara2 xde masa nak update..Kalau ade,aku cube luangkan sikit..Ok??Selamat Bercuti Kawan2..and Hepi Chinese Nu Year kat member2 TiongHua..

No comments: