Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Dec 8, 2008

Pagi Raya..

salam buat semua teman..hehe..hari ni (8 dec 2008 ) tepat jam 6.35am aku bangun
terus je solat subuh then bukak laptop mnghadap bende Allah ni..
Biasala agaknye,baru ade blog mcm excited sikitkan..

Pagi ni hujan lebat sangat..aku dgn xsihatnye dr awl pg semalam

xdibenarkan keluar rumah..umi risau kshtn anak ksygn die ni tjejas lg teruk..
yela,dgn dr smlm lg demam slesema teruk,terbersin dr tghhari smp
la skg ni..tp klu xlebat sgt nnt kang mmg aku menyusup la..
Lagipun solat 9.00am..lambat lg ni..

Aktiviti hari ni agak berbeza klu di comparekan dgn
tahun2 sudah..Biasanye ktorg akan tour sebatalion family g umh sedara mara
sekitar N9,tp kali ni myb duk rumah je..smlm dh balik kampung
ke2 kat Inas,Johol N9..

Nnt lps solat kang gerak g kampung umi yg 5km je dr rumah Bahau
aku ni.Dekat sgt2 la..Then klu ade kerajinan g ziarah kubur arwh atuk..lps tu
g umh sedara yg dekat2 je..tgh hari dh blk rumah Bahau smula..

sbb kwn umi yg kat Sabah dulu nk dtg ziarah..so dats y la ktorg xkan kemana
sgt hari ni..aku pn dgn kondisi cmni mmg rse mls nk bjalan..kepala berat sgt..
xpela..kepada kwn2..klu drve hati2..jgn lelaju,bwk moto ingt sket rempit tu
berlaku hny ketika berkempen ala Khairy Jamaluddin je..hehe..

okla..sekian shj info psl aku buat masa ni..taking care guys..wslm..

No comments: