Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Aug 25, 2011

Pengakuan Bekas Duta Amerika ke Malaysia tentang NAJIB

Bekas Duta Amerika ke Malaysia, John Mallot dalam tulisannya mendakwa, pentadbiran Umno dan BN akan mempastikan Anwar akan hidup terus dalam penjara.

Rakan Najib, Datuk Abdul Razak Baginda pernah memberitahu seorang pegawai senior di kedutaan, “Keputusan sudah dibuat. Mereka akan “nuke” (membunuh) Anwar secara politik untuk keseluruhan masa akan datang. Sehingga beliau tidak boleh berdiri lagi dalam politik,” kata Mallot dalam tulisannya.

"Bermaksud, ini adalah satu keputusan politik – untuk memusnahkan Anwar. Itu yang Razak – yang sekarang ini membuangkan diri di London – katakan. Selepas itu, seorang pegawai daripada Special Branch (SB) memberitahu satu pegawai di kedutaan, “Kita akan terus menfailkan dakwaan demi dakwaan terhadap Anwar supaya beliau berada di dalam penjara untuk 100 tahun akan datang," tulisnya lagi.

Sumber :HARAKAHdaily

Tak mustahil terjadi sebab sekarang ni dah keterlaluan kes liwat ini dimainkan oleh media-media,yang dulunya nampak seakan OK,tetapi buat pusingan..kalau dulu hanya Utusan,TV3 dan RTM sebelum 2008 tetapi ketika demam Pilihanraya,BERNAMA pula sign contract dengan Umno-BN..Lalu kumpulan berita itu pun menggasak Pakatan Rakyat sehabis boleh dek sebab melaksanakan tugas "TUHAN" barunya..

Sedar akan masalah peralihan rakyat daripada BERNAMA kepada AWANI,selepas peralihan kuasa kepada Najib,AWANI pula dikenakan tindakan yang sama untuk sama-sama mengikut gaya TV3..Baru minggu ini Sinar Harian pula mengikut jejak langkah Utusan dengan sengaja memainkan isu agama & perkauman yang sangat serius..

Modus operandi semua media ini tak lain tak bukan hanya ingin melaksanakan segala tuntutan nafsu Najib-Rosmah & Co berjaya..Yakni untuk terus berkuasa di Putrajaya..Sebelum ini berkali-kali sudah Najib isytiharkan bahawa Putrajaya harus dipertahan walau dengan apa cara sekalipun biarpun terpaksa bermandi DARAH!! Seolah-olah berperang dan membunuh rakyat juga mungkin berlaku demi pertahankan putrajaya..Sejarah mengajar kita bagaimana OPS Lalang telah dilaksanakan..

Para diktator yang terpaksa berdepan anarki di Afrika Utara & arab juga melakukan perkara yang sama..Mempergunakan agama dengan mengatakan HARAM menentang kerajaan Islam walaupun tidak ada pun model negara Islam yang ditonjolkan..Dan sekarang para totalitarian diktator ini sedang sibuk berbunuhan dengan rakyat demi memastikan kuasanya terus kekal..

Boleh kita senaraikan dan compare dengan negara barat,London terutamanya tentang skim2 Islam yang dikatakan sebagai model negara Islam..Kalaulah tentang isu yang mudah & kecil tentang Rukun Islam-Iman juga ditolaknya mentah-mentah,bagaimana mahu mengatakan diri sebagai negara Islam??

1 comment:

otaklunyai said...

Wamakaru wama karallah, wallahhu hairum makirin... Insyaallah!! Allah itu Maha bijaksana dan Maha Pengasih.. dan Berkat doa hambaNya yg teraniaya akan melahirakn kebenaran dan yg zalim akan terhukum... Insyaallah