Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

May 18, 2011

4orang SAKSI ALLAH vs video & DNA yang boleh diseleweng

Pengalaman sepanjang minggu ni mungkin yang paling nyata dan boleh dikongsi adalah berkesempatan untuk menghadiri Forum Pengkisahan Sejarah ABIM.Tiga orang presiden ABIM  terawal telah datang & menceritakan serba sedikit berkaitan dengan pergerakan ABIM yang mana telah mencetuskan satu fenomena gerakan ISLAM yang unggul di tanah Melayu.

Ianya juga diakui oleh sarjana dari Indonesia berdasarkan beberapa catatan yang dibaca.Juga catatan peribadi oleh salah seorang sarjana Barat berkaitan kebangkitan gerakan Islam di Malaysia.

Presiden keduan adalah saudara Anwar Ibrahim.Presiden pertama & ketiga mengakui mereka bukanlah sesiapa apabila diangkat menjadi presiden kerana cadangan penubuhan ABIM adalah oleh DSAI sendiri seperti kata Prof Dr Razali (Presiden Pertama ABIM).Saudara Anwar sendiri telah ke Germany bagi menarik Prof DR Razali pulang ke Malaysia untuk menjayakan agenda gerakan Islam.

Ulasan Presiden ketiga juga sedemikian apabila beliau memuji saudara Anwar yang begitu komited dalam perjuangan walaupun difitnah sedemikian rupa.Beliau berkata sedemikian kerana telah mengenali rapat saudara anwar semasa usia muda lagi.Ketika umur Saudara Anwar dalam 20an.

Kata penutup dari beliau dengan nada yang sebak adalah PERJUANGAN ORANG YANG BERADA DILANDASAN ALLAH INI SEMEMANGNYA IBARAT LALUAN YANG MEMIJAK DURI,meminjam kata pujangga dari seorang ilmuwan Islam.

Saudara Anwar menjadi panel ketiga berucap mengenai masa depan ABIM & perkara-perkara yang harus disedari bersama supaya hukum ALLAH tidak dipermainkan.Begitu banyak perkongsian & kebobrokkan serta peristiwa beliau memasuki UMNO.

Beliau berkata ada hikmah beliau memasuki UMNO & bagaimana 3 kali amaran oleh Arwah Ustaz Fadhil Noor semasa beliau hendak memasuki UMNO & berada dalam UMNO.Setelah difitnah baru beliau faham apakah artinya amaran tersebut.Ulas beliau lagi,kemasukkan ke dalam UMNO bukanlah satu yang pahit semata-mata kerana dengan itu beliau diangkat sehingga jawatan TPM dan masih lagi bersahabat baik dengan banyak delegasi seluruh dunia.

Forum diakhiri oleh Syeikh Wahbah yang datang bagi memberi amanat kepada pemuda Islam diseluruh dunia khasnya Malaysia.ABIM juga teguh untuk menolak budaya politik membunuh karakter & fitnah.Semuanya harus berlandaskan QAZAF.

Allah telah menyatakan bahawa jika berlaku kes sedemikian,harus dibawa 4orang saksi yang cukup syarat,yang layak & tidak pernah membuat dosa-dosa besar.Allah tidak menerima bukti selain daripada 4ORANG..diULANG,4ORANG SAKSI..bukan 4saksi (vdeo,DNA & sebagainya)..

Hal ini demikian kerana jika diperhalusi kita akan memahami bahawa ALLAH itu MAHA BIJAKSANA kerana boleh tahu video & DNA boleh diseleweng oleh hambanya yang mempunyai nafsu.ALLAH juga telah berfirman mengenai golongan yang berani bersumpah atas kalimah ALLAH untuk mempertahankan harta & pangkatnya..

Hukum Islam itu sangat cantik kerana menjaga maruah tertuduh yang masih belum dibuktikan kesalahan serta tidak memberi peluang keparat2 diluar sana yang sengaja mempermainkan HUKUM ISLAM..Nah,jika para hakim & peguam gentar dengan amaran ALLAH bahwasanya apabila menjadi HAKIM,sebelah kakinya telah berada dineraka,maka laksanakanlah mengikut kaedah yang sepatutnya..

No comments: