Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jan 12, 2011

Amah, mangsa rogol minta tutup kes, takut ulangi kes Altantuya

KUALA LUMPUR: Migrant Care, sebuah badan bukan kerajaan (NGO) berpusat di Indonesia ‘merelakan’ kes rogol melibatkan seorang menteri Kabinet di Malaysia, ditutup atas permintaan mangsa.

“Walaupun ada asas mangsa tak bersalah, di dalam laporan kami memang pelakunya mantan menteri.

“Yang jelas kami merahasiakan dokumen itu karena itulah kemauan korban. Ia tidak mau kasus ini di-blow up ke media dan kami menghargai hak mangsa,” kata Pengarah Eksekutif Migrant Care, Anis Hidayah berkata demikian pada sidang media di Warung Daun, Cikini, Jakarta, hari ini.

Untuk rekod, adik mangsa pernah menulis surat kerana bimbangkan keselamatan kakaknya yang dikhutiri mengalami nasib sama dengan warga Monggolia, Altantuya Shariibuu yang dikaitkan dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

“Tolong Bapak rahasiakan alamat kakak saya kerna Pak Menteri itu punya banyak wang dan kenalan di Indonesia, khuatir nanti keluarga kakak saya akan diapa-apakamn seperti kasus (kes) Altantuya di Malaysia,” tulis adik mangsa.

Mengikut Kompas.com, Anis enggan menjawa ketika ditanya sama ada perogol dalam kes itu ialah bekas Menteri Komunikasi, Informasi, dan Kebudayaan Malaysia, Datuk Seri Rais Yatim dan berkata:

“Kami tidak bisa ungkap siapa yang melakukan, tapi kalau memang menteri itu sudah membantahnya, ya bisa jadi,” katanya.
Pada sidang media itu, Migrant Care turut menafikan pihaknya membocor dokumen rahsia berkaitan kes pembantu rumah, Robingah dari Banjarnegara, Jawa Tengah, kepada WikiLeaks.

“Disember tahun lalu, WikiLeaks mengungkap data tentang kes rogol TKW (tenaga kerja wanita) di Malaysia. Kami nyatakan bahawa itu memang benar data investigasi kami. Namun, kami tidak pernah mempublikasikannya ke siapa pun,”katanya.

NGO itu hanya memanjangkan dokumen itu kepada Mabes Polri dan KBRI Kuala Lumpur tetapi tidak pernah mempublikkannya, bagi melindungi Rubingah sebagai mangsa korban.


Tahu macam mana kekuatan BOM C4??Yang Model Mongolia kena bunuh oleh 2 orang POLIS tanpa sebab & POLIS ni pulak sangat berkuasa sehingga boleh memadamkan rekod keluar masuk ALTANTUYA dari MALAYASIA..Percayalah..POLIS ini yang BUNUH..TAPI MOTIFNYA suka-suka sebab MOTIF pembunuhan tak pernah pun diberitahu kepada UMUM..kah kah kah... ni kena #TanyaNajib ni..

No comments: