Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Dec 26, 2010

Pecah Berita: Kajian 1 Malaysia vs Menara 100 tingkat


Survey 1 Malaysia
Kalau kita perasan sekarang ni dalam berita asyik cerita pasal survey kejayaan dan rasa puas hati rakyat terhadap konsep 1Malaysia (baca 1Israel).Hal ini disebabkan pengantungan DSAI selama 6 bulan daripada menghadiri dewan parlimen yang mendakwa kaitan konsep berkenaan dengan APCO (sebuah organisasi yang cukup pro Zionis Israel & USA).Tak tahu macam mana semua media terutamanya TV3 & AWANI begitu TAKSUB membawa berita berkenaan..

Tak pasti kajian bagaimana yang telah dilakukan tetapi agak mempercayai juga ramai yang sokong GAGASAN 1 MALAYSIA sebab muak dengan permainan UMNO & PERKASA yang menurut cara YAHUDI merasakan bangsa sendiri paling MULIA di Malaysia..Boleh baca ABOUT ME aku.


 Survey Menara Warisan 100 Tingkat
Rakan-rakan sekalian, media massa boleh menutup berita bahawa 2/3 rakyat Malaysia menentang Menara Merana (Mega Tower yang melambangkan pengabaian penderitaaan rakyat) ini, tetapi berita itu telah disiarkan oleh media antarabangsa dan serantau seperti AFP dan Channel NewsAsia. Tugas kita sekarang ialah membawa berita ini kepada orang-orang kampung. Apa khabar Orang kampung?-FB 1M Malaysians Reject 100-storey Mega Tower


p/s: Sebelum ini AWANI boleh dikata paling bersih tetapi sejak pertengahan 2010 AWANI telah berubah wajah dengan begitu mendadak sekali..Hal ini pernah berlaku ke atas BERNAMAtv beberapa bulan sebelum PRU 2008 yang menyaksikan zionis UMNO/BN tumbang dikebanyakan tempat..Ini membuktikan PRU mungkin akan diadakan pada bulan Mac-Mei nanti..

No comments: