Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Nov 20, 2010

UntukMu

Teringat detik itu

Perkenalan singkat kita

Saat genting semasa pengajian

Yang hanya berbaki 2 minggu saja lagi

Terus kita terpisah



Mujur teknologi menjaringkan kita

Selalu bersama

Tidak kira siang dan malam

Berbual rancak menekan papan kekunci

Setiap hari aku menunggumu

Dan aku pasti kau juga menanti kehadiranku



Jiwaku yang sunyi dan kelam

Telah kau sinari dengan pancaran kebahagiaan

Kau bawa sinar dalam hidupku

Kau bawa tawa riang dalam mimpiku

Kau beri kekuatan dalam jiwaku



Hari itu aku dilema

Saat kau bertanya

Mahu pentingkan diri atau berlaku jujur

Dan aku memilih untuk jujur padamu



Khilafku

Hubungan kita mulai renggang

Ya..diriku sudah berpunya

Tapi bukan seperti yang kau sangkakan

Sudah lama hubungan itu retak menunggu belah



Sayang..

Hati ini milikmu

Walau tak pernah mengungkapkannya

Tapi monologku tak pernah putus

Bahwa tiada siapa yang setandingmu

Yang dapat membuatkan dada berdegup kencang

Yang sentiasa menantikan kehadiranmu



Tahun berganti tahun

Rasaku padamu tak pernah pudar

Kerna kau adalah satu

Tapi kau bukan aku

Kau adalah kau

Dan aku adalah aku



Aku kini mengerti hakikat itu

Pada hari ini,detik ini

Siapa aku dihatimu

Yang tak bisa kau anggap lebih daripada seorang teman



Aku harus melepaskanmu

Belajar melupakan rasa itu



Aku terlanjur mencintaimu

Dan tak pernah ku sesali itu

Cuma satu pintaku

Kita tetap bersahabat hingga akhir hayat


Sajak ini dicipta khas buat seorang sahabat..Dan telah lama mahu dipublishkan,tetapi mungkin tidak bersesuaian..Kini aku sudah punya haluan dan dia pun sudah punya haluan sendiri..Aku bahagia dengan kehidupan sekarang..Punya ramai sahabat,teman & keluarga tercinta,yang tersayang sentiasa disisi..

No comments: