Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Nov 18, 2010

HUKUM apabila Fitnah orang sesuka hati dan kita mengiyakan fitnah mereka...
















Dengar & fahamkan sefaham-fahamnya isinya..Apakah hukum menuduh seseorang yang baik & disanjungi ramai bila kita tak tahu akan keadaan sebenarnya..Lebih-lebih lagi dalam isu yang musykil sebegini..Adakah kita termasuk dalam golongan yang digelar FASIK??


Note:

Anwar minta dibicarakan mengikut syariah Islam di Mahkamah Syariah (hukum Qazaf) tetapi Saiful Bukhari membawa kes ke Mahkamah Sivil..Hakim mahkamah sivil menolak banyak hak-hak anwar yang termaktub dalam kanun perundangan..Anwar pula dituduh dibawah akta liwat "suka sama suka"..walaupun saiful mendakwa didepan media dia dipaksa..

Rujuk KES DISINI


Saiful juga menyimpan KY Jelly yang dikatakan Anwar akan menggunakan KY Jelly setiap kali mahu meliwatnya..Tak logik jika bagi seorang mangsa rogol menyimpan barangan sedemikian..Samalah kiranya seorang perempuan yang menjadi mangsa rogol beberapa kali menyimpan kondom & beri kepada lelaki yang mahu merogolnya supaya diguna ketika mahu merogol dirinya..


Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM), Datuk Jamil Khir Baharom juga tiba-tiba masuk campur dalam kes ini walaupun kerajaan menafikan campur tangan dalam kes..Jamil Khir telah memfailkan & memaksa supaya kes Anwar dimahkamah syariah digugurkan.Bayangkan bagaimana seorang menteri yang menjaga perihal agama telah berjaya menggugurkan kes QAZAF yang sepatutnya dilaksanakan..

Rujuk kes DISINI


Isu Sumpah dibuat main sehingga kini..Tak tahu ke masyarakat kita ni sanggup buat apa sahaja hatta bersumpah laknat memainkan nama Allah sekalipun semata-mata mahu dirinya terlepas..melainkan betul2 dah kantoi plan lain akan digunakan pula.Apabila sudah tiada jalan pula barulah dia akan mengaku..

Rujuk kes DISINI


Untuk keterangan lanjut mengenai Fatwa Tuduhan Liwat boleh disemak dalam website seorang pendakwah bebas non partisan Dr Danial Zainal Abidin di SINI


P/S:

Salah satu azab kubur ialah kita melihat penganiayaan dilakukan atas seseorg,dan kita tidak berbuat apa2 hatta tak merasa apa2 pun melihat dia teraniaya.Dan selemah-lemah iman ialah menidakkan sesuatu perkara itu di dlm hati, tidak ada lagi taraf iman sekiranya kita tidak merasa apa2 atas perbuatan seseorg keatas seorg yg lain.

Aku melihat terlalu ramai yang masih menuduh & mempersetankan HUKUM ISLAM Qazaf vs Hukum Kafir..Budaya masyarakat sebegini akan menghancurkan negara..1 Malaysia boleh jadi FASIK dek sebab kes macam ni..

No comments: