Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Nov 16, 2010

Bangga jadi RAKYAT 1 MALAYSIA

http://2.bp.blogspot.com/_NiJtO-Decow/TOKBT3fWUxI/AAAAAAAAAjA/gt52FT2Jp3M/s1600/74020_496101002188_345034017188_7179544_8091019_n.jpgTolong jangan PERSOAL..Ini HAK KEISTEMEWAAN orang-orang MELAYU..dan ianya HALAL(berlesen)...kah kah kah!!


Kecoh Malaysia sebelum ni Isu IKLAN TV3 yang dicampur semua agama ala-ala gaya bebas ketika umat Islam meraikan perayaan kemenangan setelah 1 bulan berpuasa...Alah..Kitakan 1 Malaysia..So semua benda kita perlu KONGSI..

Yang kita HARAM KONGSI hanya HAK KEISTEMEWAAN..HARAM pun sebab UMNO TAK IZINKAN..Katanya MELAYU TUAN di BUMI MALAYSIA..CINA & INIDA pula KULI..Jadi HAMBA ABDI di BUMI MALAYSIA (macam tu ke??) kah kah kah!!!


Lagi satu tak boleh kongsi pasal nama TUHAN..Kalimah ALLAH...ianya HAK EKSKLUSIF bagi umat ISLAM aka UMAT MELAYU (jika diBUMI MALAYSIA.) Jadi bila ditanya sapa-sapa nanti "kau agama apa" cakap je dengan penuh confident seperti Bik Mama & penuh PERKASA (macam Arman & Ibrahim Ali) "AGAMA AKU MELAYU"..Sebab tu ISU KALIMAH ALLAH JADI ISU BESAR dalam negara MALAYSIA..

Jangan pertikai kenapa nama MELAYU aka ISLAM (di Malaysia)..Mereka buat bisnes HALAL..sebab HALAL kat Malaysia bermaksud ADA PERMIT..Kalau HARAM adalah sesuatu perkara yang tak ada permit..

Aku malas nak cakap banyak...Malaysia sememangnya bumi yang paling hancur yang pernah aku jejak ..Dengan sikap penuh hipokrit,berpura-pura dan segala bagai lagilah...Sebab apa???Sebab aku duk Malaysia je..Aku belum lepak INDON lagi..yang aku jejak pun Singapore..Singapore OK jelah..Isu AGAMA memang tak pernah dipolitikkan atau jadi polemik dalam masyarakat..

Malaysia??tengok isu KALIMAH ALLAH..tu je dah cukup..Punya banyak yang bangkit jadi no1 HERO mempertahankan segala bagai benda-benda bangang yang sebenarnya HAL FURU'...Jom kita layan benda ni pulak..benda macam ni dah lama..kawan-kawan aku zaman sekolah yang ada FB pun ramai gak yang macam suke event2 macam ni..Pompuan pulak tu..Aku dulu ada hasrat nak tulis,tapi banyak kekangan masa tak buat..korang check jelah kat link yang aku nak kongsi kat sini...

credit:http://amenoworld.blogspot.com/

CheguFadh:Aku suka ayat laser dia yang seolah2 laser mengutuk melayu/Islam tipikal tak open minded dan menyokong pompuan dalam entery berkenaan..Mah Mah Mah..Gelak guling2

No comments: