Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Sep 5, 2010

TV3 alat UMNO & BN yang penuh berita FITNAH,kini mahu menyesatkan AKIDAH UMAT ISLAM!!!

video

Tak mahu banyak cakap...Sebelum ni TV3 banyak dah lancarkan kempen membenci sesama KAUM & sesama AGAMA di Buletin UTAMA atas arahan UMNO/BN..tentera2 Dajjal ini semakin teruk hari ke hari..Sudahlah HUKUM bagi non muslim memasuki masjid dipolitikkan,dan setiap hari berita FITNAH mereka semakin dahsyat demi kelangsingan politik zionis UMNO/BN...

Kini mereka telah mempromosi pula iklan "agama" 1 Malaysia menyambut Raya Syawal nanti..Video ini telah diupload oleh page rasmi TV3Malaysia di facebook sendiri dan kemudian link berkenaan telah dibuang akibat menerima banyak komen walupun pada awalnya ADMIN TV3 tersebut hanya buang komen yang mengkritik IKLAN berkenaan..

Kita tunggu adakah TV3 akan meminta maaf kepada seluruh muslim yang ada di Malaysia..Konon sebelum ini hal non muslim masuk surau telah menghina & isu sensitiviti besar UMAT ISLAM...tetapi hal sebegini mereka boleh buat main...

Berikut adalah sedikit ulasan oleh mereka yang suka mengkaji bab freemanson,iluminiti& sebagainya,yang sampaikan AJL lalu pun dibuatnya kupasan bagi setiap scene yg ada kaitan dgn elemen illuminati..kini dalam iklan raya umat Islam pula TV3 bawa untuk tatapan kita semua..NO komen,korang tengok video then bacalah ulasan kat bawah ni..Pandai-pandai hangpa buat konklusi..


PENERANGAN JELAS PROMO IKLAN AIDILFITRI TV3! SESAT LAGI MENYESATKAN!

Scene 1 -

Budak Lelaki Melayu sedang menilik-nilik sebuah buku bergambar di malam yang gelap dalam sebuah pondok buruk beratapkan rumbia dengan bertemankan sebiji mentol. Terdapat sebuah sangkar burung yang tergantung di sebelah kanan tingkap yang terbuka.

1.Budak Lelaki Melayu - Orang Melayu

2.Buku - Bible

3.Pondok Buruk Beratap Rumbia - Kemiskinan

4.Malam Yang Gelap - Islam yang mundur

5.Mentol Lampu - Pencerahan (Illumination) - Lucifer@Iblis

6.Sangkar Burung - Simbol manusia yang terkurung dan terkongkong dengan ajaran ISLAM

7.Tingkap Terbuka - Jalan keluar dari kemiskinan dan kemunduran


Scene 2 -

Close up sehelai mukasurat yang mempunyai gambar sebuah beca bewarna merah dengan berlatarbelakangkan sebuah pokok Krismas dan North Star (Bintang Utara), menutup sehelai mukasurat lain bertulisan JAWI yang diterbalikkan (inverted).

1.Mukasurat Bergambar - Bible (Christianity)

2.Mukasurat Jawi terbalik - Al-Quran yang dihinakan

3.Beca Merah - Samaran untuk kenderaan Santa Claus

4.North Star - Bintang Kelahiran Horus (Dajjal)Pokok Krismas - Simbol Paganism

SEE!! TULISAN JAWI TERBALIK!! JAHANAM TV3!!


Scene 3 -

Keluarnya bintang-bintang kecil beraura yang membawa cahaya dari gambar beca. Budak Melayu delighted (kagum dan gembira). Bintang-bintang berterbangan keluar dari tingkap rumah buruk lalu membentuk sebuah beca merah berlampu lip-lap dengan seorang lelaki separuh abad yang memakai songkok (bukan ketayap) putih dan berambut putih. Lelaki separuh abad mempelawa budak Melayu untuk bersama-sama menaiki beca merah dan seterusnya meninggalkan pondok buruk.

1.Bintang-bintang kecil beraura - Keajaiban, kekayaan, kemahsyuran, kemodenan etc.

2.Lelaki Rambut Putih Dan Bersongkok Putih - POPE - Ketua Agama Kristian

3.Pelawaan Menaiki Beca - Pelawaan Masuk Kristian


Scene 4 -

Budak Lelaki Melayu dengan seorang Budak Perempuan Melayu masuk ke dalam beca dan terus duduk bersandar. (Scene ini memaparkan kejayaan memurtadkan (merosakkan) Bangsa Melayu)

1.Budak Lelaki Dan Budak Perempuan Melayu - Bangsa Melayu.


Scene 5 -

Beca terbang ke Pulau Pinang, Teluk Intan, dan Kuala Lumpur. Tempat-tempat ini bercahaya dan bersinar (illuminated) dengan kehadiran beca merah.

1.Pulau Pinang - Tempat Illuminati mula bertapak (Francis Light)

2.Teluk Intan, Hilir P...erak (Anson) - Ada Illuminati Lodge kat sini. Rotary club pun bersepah.

3.Kuala Lumpur - Malaysian Illuminati punya capital.


Scene 6 -

Tiba-tiba ada satu pasangan tambahan budak lelaki/perempuan melayu dalam beca.

1.Pasangan Melayu Extra - Murtad dan kerosakan makin berkembang dan mendapat sambutan


Scene 7 -

Beca berhenti depan unit kondo. Satu pasangan budak Melayu lagi diorang pickup. Budak Melayu Kampung gembira sampai bercahaya-cahaya mukanya.

1. Kondo - Bandar/Middle Class. Budak kampung dah diterima oleh orang bandar. Masuk Kristian adalah cool, urban, modern dsbnya.


Scene 8 -

Seorang budak perempuan memeluk seorang budak perempuan lain dari belakang. Kepala seorang budak lelaki hanya tersengih di tepi pasangan tersebut.

1.Pasangan Budak Perempuan Berpelukan - Lesbianism/Feminism

2.Kepala Budak Lelaki Tersengih - Lelaki yang tak dipedulikan dan diperbodohkan.


Scene 9 -

Beca terbang merentasi sebuah pulau.

1.Pulau - Singapore lah.


Scene 10 -

Beca terbang merentasi awan dan menuju ke sebuah kawasan pergunungan. Kelihatan sebuah masjid di sebelah kiri, budak-budak Melayu tak mempedulikan kewujudan masjid malah lebih tertarik dengan pemandangan di bawah beca terbang.

1.Kawasan Pergunungan (Bukit-bukau) - tempat tinggal Jin

2.Masjid Kecil - Agama Islam yang lemah


Scene 11 -

Budak-budak Melayu sudah mendarat dan terus berlari sambil menunjuk-nunjuk ke arah Masjid yang terletak jauh disebalik jurang yang dalam sambil ketawa berdekah-dekah. Terdapat dua tangan misteri yang juga sedang menunjuk-nunjuk ke aras masjid. Sebuah bangunan misteri berada di antara masjid dan budak-budak Melayu.

1.Bangunan Misteri - Sebagai cover up (Yang sebenarnya ditunjuk-tunjuk adalah Masjid)

2.Perbuatan Menunjuk Menggunakan Jari Telunjuk - Perlakuan Biadab


Scene 12 -

Budak-budak Melayu berlari merentasi semak-samun mengikuti laluan bercahaya (Illuminated) menuju ke suatu tempat. Close up lelaki separuh abad ketawa gembira sambil memandang ke atas langit (mengetawakan Allah).


CheguFadh:Aku taklah sampai tahap Yusrizan Usop tu punya fikiran nak kaitkan benda-benda macam tu,tapi yang bab krismas tu nampak sangatlah..Sedangkan mereka yang beragama Kristian pun tak mempunyai akidah Santa Claus wujud terbang sini sana bagi hadiah...Itu hanya simbolik mereka..Tapi ini berkaitan dengan sambutan perayaan UMAT ISLAM...Kita perlu tentang perkara ini dan mendesak AGAR TV3 bertaubat NASUHA...Di bulan puasa ni pun boleh buat ragam macam ni,macam manalah nak kata TV3 ni media utama rakyat..Kalau dah TV3 sendiri menyesatkan RAKYAT..

Pekerja,pembaca berita termasuk la si Farid Ridhuan semua orang Islam & melayu pula..Dengar kata pun saham TV3 banyak dimiliki oleh mereka yang berkepentingan UMNO...Takkan isu ni pun boleh kantoi,lulus iklan yang sebusuk macam ni...Kalau nak canang agama 1 Malaysia sangat,nak ambil hati si Imam As Syeikh Najib Al One Malaysia,tak perlu sampai HINA agama ISLAM...




1 comment:

Ahmad Tajuddin Abdullah said...

salam ziarah...very brief explaination....btw,tq 4 that info...

bagi saya ini adalah salah satu proses kristianisasi yang sedang berlaku di malaysia...baca ini di blog saya,http://ata-timetochange.blogspot.com/2010/09/iklan-raya-tv3-adalah-proses.html

moga usaha ini mendapat tempat di sisi ALLAH kelak...