Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

May 12, 2010

followerku antiPolitik

Maaf kepada follower yang tidak menyukai tentang artikel politik tetapi berminat tentang diri aku..Seperti yang kalian tahu aku ada 2 blog..satu khas tentang diri aku dan satu lagi memang hanya akan ulas berkaitan hal semasa dan isu politik sahaja..

bagi yang anti politik,minta sangat kalian hantar mesej di facebook aku..kemudian aku akan beri url blog aku yang lagi satu..kerjasama kalian amat dihargai...Ini bagi melicinkan segala proses penceritaan..sekarang oun aku terlalu sibuk dengan macam 2 tugasan yang menghimpit..dan keadaan kesihatan juga tak mengizinkan...

facebook chegufadh

No comments: