Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Apr 6, 2010

Peminat Din Beramboi vs RAFIQIN DARWISY

Salam semua..

Agak tergendala semuanya..Sejak pemergian arwah Mior Ahmad Fuad,ramai dikalangan peminat Riuh Pagi Era & Drama Sebabak sayu dan pilu..Selama ini pun,kalau perjalanan jauh aku dari Perak Ke N9 akan ditemani dengan jenaka2 spontan Arwah Din..memang tak kering gusi..Pada aku beliau adalah seorang lagenda dalam industri jenaka..Sangat outstanding..Orang yang paling kelakar pernah aku jumpa dalam dunia ni kalau boleh diberi label untuknya.

Selama ini mungkin arwah pernah bergurau senda dengan memperkena orang lain terutamanya kalangan rakan artis dalam siri WAKENABEB atau juga DRAMA SEBABAK..Kita seluruh warga Malaysia menerimanya sebagai satu bentuk KOMEDI yang "sihat" dan kita tak ambil kisah perkara itu terlalu serius..ramai juga dlm kalangan rakan artis yang menerimanya sebagai satu jenaka walupun terkena dengan arwah Din.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgn8zgMt2li6E8ivdrhqiOa6Gi4v00zdPb4S0nlrwMGzf2vadIWlep-f9UZebR_F8JhL4ImY3Ise2Vsu6nFGvZu76hv4doBJygeF7VSPJb2-xDn_cDGlL1R4Ll8DvgJ96pB2BLLatOKR_8/s1600/26934111526685531689100.jpg

Tapi bila aku join page2 yang memberi tribut kepada arwah Din,hati aku sakit bila mana ada seorang umat yang bernama RAFIQIN DARWISY dengan sedap rasa,sesuka hati memburuk-butukkan arwah Din..akibat terlalu taksub menghina Arwah Din,(hingga mengaku diri melaikat yang diutuskan Tuhan untuk mengutuk Din Beramboi),wujudlah group dan fans page di facebook yang membencinya..


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiMTZsQJ7HpQ62AK4GdSUDWL4bkCUNpsMbix7f2vBfHO0Nw8G4fPTELWbtW38oFXZKCqeEhiyHe7yecRJpFZ6qMQT8JNdxIGjDLGSR8-rQfX8iIgYGzoUgVfxAlyQWmhnZGTmEsdsD3QWY/s1600/24202140735663099714448.jpg

Kalau dulu negara dikejutkan dengan ADUKATARUNA yang menghina kemangkatan SUltan Johor,kini apa yang dilakukan oleh budak ni 1000x melampau apa yang dilakukan AdukaTaruna..Aduka Taruna hanya keluar satu perkataan sahaja,yakni MAMPOS,tapi apa yang keluar kini terlalu dahsyat...Adakah budak ini akan dikenakan tindakan undang2??

berikut adalah link berkenaan budak ni..



yang dibuat oleh Alya Shahira dan yang sebenarnya adalah si Rafiqin ni sendiri berdasarkan e-mailnya (rafiqindarwisy@yahoo.com)Mungkin budak ni ingat orang lain bodoh IT tak boleh trace die guna email..


dan laman yang paling bagus sekali adalah



sebab budak ni memang dah sah2 lakukan kesalahan dan boleh dikenakan HUKUMAN,tapi sesiapa yang ugut mengapa2kan budak ni mungkin berhadapan sesuatu yang lebih besar hukumannya..so kalau nak sindir atau apa2 sikit tu kira oklah,ini kalau dah sampai ugut kaw2,hangpa paham2 sendiri jela..Kutuk pun tak payah la maki lebih2 lagi teruk daripada budak ni buat..bahasa aku tengok sorang2 dah tak tau nak kata macam mana,baik laki baik perempuan sama je,dah macam tak ada maruah diri dah...

*budak ni dikatakan bersekolah (tingkatan 2 ) di area Kuantan..Kalau sesiapa terjumpa,tangkap bawak pegi Balai sudah..ok???tak payah la buat apa2 yang tak patut pulak..kalau jentik telinga,jentik tangan tu oklah...hehe..

No comments: