Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Nov 29, 2009

Edcoustic

Selama ni semua menganggap bahawa aku adalah seorang peminat setia nasyid..Sebenar-benarnya IKIM pun terlalu jarang bukak..Dalam Tahun 2009 baru berapa kali je aku bukak..Dan paling bersemangat bukak pun sebab nak dengar lagu ktorang (DESTINY) kat tangga berapa..Si Usop &Rizal beriya2 sms dan bagitau dah masuk carta..lame dah..lagi2 mase dapat no3 mse tu..Alhamdulillah masa musim exam hari tu,lebih 5minggu bertahan dalam carta..Hari tu turun ke tangga ke5 (Hati Kata Rindu) dan lagu Istana Kasih ciptaan Amar yang kami rekod kat rumah abang fareed Haikal pun dah masuk carta..Rekod pukul 12 lebey tu beb..Mase orang tido!!

Herm,ada nasyid2 tertentu aku layan..Sememangnya memang kurang dengan tema cinta macam Kasih Kekasih semua..Tapi arrangment yang soul aku suke..Tetapi bagi aku bila nasyid elok kiranya temanya adalah ketuhanan..Lebih mendatangkan keinsafan tak gitu??Genre nasyid ni boleh mencakupi segala aspek..ye,aku bukan penentang nasyid cintan cintun sebab bila nasyid buat cintan cintun pun,liriknya tetap suruh jaga batasan..Bukan macam kite sekarang ye tak??(termasuk aku yang duk leka hangat bercinta)..So kalau korang boikot NASYID dengan alasan nasyid cintan cintun tak sesuai,kenapa korang boleh layan lagu bukan nasyid yang tema die memuja perempuan dan cinta kaw2 menangis teresak2 bila terpisah semua??herm..Fikirkan benda ni..

Oklah..aku pun macam dah melalaut ke laut..Ini aku nak promo satu nasyid best..Group ni aku memang minat since 2008 lagi..Tapi baru terfikir nak share sekarang..Inilah rupa nasyid yang sepatutnya dapat menarik minat anak2 muda..lagunya begitu menyentuh hati,suaranya yang cukup asyik dan juga bait liriknya yang membina...














*Maaf,yang ni tak ada video..tp layan jela..




*Ni tentang kawan2 yang berselisih..huhu..



*Ni lagu fav aku...



Ok..tu je..sebenarnya ada banyak lagi lagu dorg ni..tapi aku tak paste semua..dan lagu kat blog ni pn,kat column tepi tu Berubah drp dorg gak..So nasyid tidakla terlalu bosan dan sempit..nak yang jenis rock,korang cr la Shoutul harakah/Ar Ruhul Jadid..memang jamming punya nasyid..jenis lagu bawak Jihad..Nak yang RnB Hop,korang cari la Soldier Of Allah..banyak beb..So jangan pandang hina kat nasyid..Aku pun memang teruk dan tak alim,tapi bende2 baik ni kite jangan la pandang serong..nak pandang serong kat individu tu xpe..tapi pandang serong ke atas sesuatu perkara yang bawak manfaat ape kes??huhu..Layan..Wslm...

No comments: