Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Nov 23, 2009

Double Standard ISU hangat...

Sabtu lepas aku lepak kat Masjid depan UM..Aku terjumpa la satu artikel pasal Baiah yang sedang hangat di media monopoli milik UMNO/BN..Sepanjang masa duk bercerita pasal Baiah..Siap TV3 boleh rajin nak upload video YOUTUBE seorang ADUN kat PERAK dedahkan dalam satu ceramah PAS,mengaku PAS ada buat Baiah tentang TALAK 3 bini masing2 jika ADUN/MP PAS melompat parti atau keluar dari parti PAS..

Ni artikel yang belum PRINT..Baca dan FAHAMI apa itu BAIAH..[SINI]

Dahsyat beb..Kalau kite ikut kenyataan TV3,RTM,Utusan,Bharian dan NST memang kite ni dah termasuk dalam projek memperbodoh rakyat Malaysia.Duk telan jela apa yang disuap walhal benda tu MONOPOLI..

Ni aku nak bagitau sikit,kat TV3 tu,berita yang paling adil adalah MELODI!!Die ambil kenyataan kedua pihak tanpa ada apa2 sekatan suara..Sebab tu rakyat Malaysia ni gilakan HIBURAN (aku pun same,tp aku layan semua)dan buat tak tahu isu semasa sebab politik bergolak dan tak ADIL manakala dalam industri hiburan nampak macam ADIL..


Hari ni tadi TV3 dedahkan kes Projek Ladang Babi Moden yang mahu diurustadbir dengan baik oleh kerajaan Selangor..TV3 ade masa tu ma nak siasat laman blog..Rajin nak follow la blog2 ni..Mcm dulu kes Teoh Beng Hock pn die leh tau dalam mase 1hari BLOG "t4tbh" tu wujud..Memang gile laju argh aku ckp..Hah,skg ni dah senyap lak bile TBH pny kes dibuke semula dan melibatkan campur tangan pakar dari pihak luar..Awat sumber2 dari MalaysiaKini & MalaysiaInsider tak mau dedahkan???Share dengan UMUM..

Ni aku pelik kes kenyataan terbaru Bala yang terhangat tak disentuh media langsung..Bala dah mengaku dan muncul balik..Kerajaan Malaysia tahu die berada dimana selama ni..Kos die selama berada di luar negara pun ditanggung oleh pihak2 tertentu yang berkuasa di Malaysia..Korang boleh semak kat media2 lain selain media pengampu mcm kumpulan UTUSAN,kumpulan Media Prima & Bharian..memang tengah kecoh gile sekarang..

PEDAS:
3minggu lepas kecoh kat Johor psl ladang ayam yang menyebabkan kawasan rumah dorg banyak lalat..tapi kalau ladang tutup,so akan kurang bekalan,bile bekalan kurang akan melonjak harga2 naik..Bile naik,orang2 ni balik akan komplain..tak ke bengong namanye tu???Kes babi ni,nak pastikan senang nak kontrol n pantau pengusaha ladang babi..ade ke rajin orang2 lain nak datang ladang babi setiap hari pantau??Tak ade pengumpulan babi,senang la ladang babi tumbuh (ladang babi HARAM tanpa permit)..Aku belajar HARAM ni drp kerajaan..Bagi dorang sesuatu yang HARAM adalah sesuatu yang TAK ADA PERMIT & tak ada TAULIAH..korang tgk banyak pesta2 DIHALALKAN sebab ade permit,tapi org nak ceramah agama pun disekat sebab jatuh hukum HARAM coz xde permit/tauliah..HAHAHAHA!!!


1 comment:

Khairul said...

Hehe.

btw, off topik sikit. aku nk tanya. Pihak2 pas ada bt salah x. sbb sepanjang aku bc blog kau. x der satu pun pasal keburukan parti yang kau fanatik sgt ni.

so, kau pun x der beza la dgn tv3 bharian dan sebagainya