Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Aug 7, 2009

Sharifah Jasmine Soraya - Peserta Pencarian Gadis Melayu 2 - ROSAK

Sebenarnya untuk post di atas, aku terpikir untuk letak tajuknya seperti ini, Peserta Pencarian Gadis Keparat 2.Korang tengok keseluruhan entri ini, maka fahamlah korang.:)

Aku tahu kalau diperkenalkan pun, tidak ramai yang kenal. sebab aku pun sebelum ini tidak kenal langsung pun.:) Tetapi cukuplah untuk diberitahu bahawa empunya badan, iaitu Sharifah Jasmine Soraya merupakan salah seorang peserta untuk program Pencarian Gadis Melayu keparat anjuran tv9. Diulang. Pencarian Gadis Melayu.

Anda hendak tengok dahulu wajah gadis melayu yang cantik manis yang aku katakan keparat ini.? ok, tengoklah dahulu.

Sharifah Jasmine Soraya


Cantik bukan.?
Memang manis orangnya.
Kalau jadi awek ni, bangga satu Malaysia, penuh dengan ciri² gadis melayu.
tetapi kenapa aku masih lagi kata gadis melayu ini keparat.?

Ok, kalau macam itu, kita tengok dahulu gambar sebenar yang pertama untuk gadis melayu keparat ini,

Sharifah Jasmine Soraya


Ops, sebelum anda tengok lagi gambar² gadis keparat ini yang lebih panas, apa kata kalau kita baca dahulu petikan kata-katanya,

“Walaupun saya berdarah kacukan Melayu dan Cina, saya Gadis Melayu sejati kerana saya memahami dan mempraktikkan budaya dan adat Melayu”.



dan seterusnya, anda lihatlah gambar² kenapa aku kata peserta pencarian gadis melayu ini adalah KEPARAT.

Sharifah Jasmine Soraya

Sharifah Jasmine Soraya

Sharifah Jasmine Soraya


Amacam.?
ada gaya gadis melayu bukan.?

Kepada Sharifah Jasmine Soraya,dan orang seangkatan kepala hotak engkau gadis melayu macam tu. Dan engkau adalah gadis melayu "sejati" yang mangkuk hayun.Orang macam engkaulah yang merosakkan lagi nama gadis melayu. cara ko minum arak, tak lain dengan video perempuan minum arak sebelum ini.cium sesama jenis, isap rokok.pergaulan bebas
Ah, teruk perangai.

Rasanya selepas ini pihak TV9 perlu keluarkan dia dari senarai peserta. peserta lain tak tahu la, jatuh imej gadis melayu. Sudahlah sekarang ini pun nama gadis melayu dah makin diburukkan, ditambah pula dengan orang macam ini. Habis..

p/s: errmmmmm.. satu perkara, Boleh ke dia ni dipangil "gadis".?. entah² dah.. ish..berpikiran buruk pula aku pada Sharifah Jasmine Soraya, Peserta Pencarian Gadis Keparat ini..ala, memang bukan gadis dah pun kalau dilihat pada caranya

sumber:http://unwanted86.blogspot.com

CheguFadh:Hehe..Aku dah selalu sangat dah jumpe orang camni..Cakap kencang tak habis2 mengaku melayu,hidup melayu,kejap2 tuduh dan buruk sangka cakap "ape la melayu sama melayu gaduh,last2 bangsa lain tepuk tangan"..Orang2 camnila yang bawak fahaman yang tak semestinya gadis bertudung ikut KALAM ALLAH lebih baik drp mereka..Yang pandang serong pada perempuan yang ikut KALAM ALLAH tetapi memandang tinggi pada awek2 yang HOT &Spicy diluar sana yang sangat suka buat freeshow kemana mereka pergi..Yang akan pertikai orang2 alim ni bercakap macam orang alim lebih ISLAM daripada mereka..Tengoklah perangai mereka yang duk bawak fahaman buruk dan memecah belahkan Melayu Islam tapi semua pihak tak pernah nak ambil kisah..Memang biasa la diorang akan cakap camni..Mana melayunya..Mana Islamnya pun aku no komen..Sebab aku dah terlalu lali dan biasa dengan BETINA macam ni..

2 comments:

::IDRUL NAFIZ:: said...

let bygones be bygones..heh~

CheguFadh said...

hehe..bnde ni xkn stop..
pcyla..