Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Aug 6, 2009

Kisah Bekas Menteri Sengal

Berikut adalah temubual Al Jazeera dengan Zainuddin Maidin tentang
penggunaan dakwat pada kuku menjelang PRU12

Funnyman and host Aznil Hj Nawawi lets out a scream of joy while shaking hands with the Prime Minister. Information Minister Datuk Zainuddin Maidin looks on.


Al Jazeera : Why did you cancel the ink usage in the upcoming general
election?

Zam Maidin : We...We..We... are not Burma, we are not Myanmar....we are
not vietnam..they are democratic country...we are not
democratic....opps..we are also democratic but..but..but..

Al Jazeera : Why don't you allowed the ink then?

Zam Maidin : We..We are allowing ink..but..but..but....the people...errr...
'seludup' the ink from India to Malaysia..You know in our nagara cannot
seludup-seludup one. You know seludup-seludup is illegal....

Al Jazeera : Why don't the police arrest the smuggler?

Zam Maidin : We try to arrest..but the police compromised...you..you..Al
Jazeera...

Al Jazeera : Many thanks sir!!

Zam Maidin : You...you Al Jazeera..why you talk to someone from the
opposition party. Why don't you ask the government..you know our PM is Mr
Clean ...he don't want to dirty-dirty his nail with ink one... you..you are
trying to project us undemocratic..We..we are not Burma..we are not
Myanmar....bla..bla...


Hehe..Ini hanya versi lawak ..Yang sebenar ada dibawah..Tengok la video nih..




3 comments:

Mr K said...

Ni bukan ke yang kes Hindraf dulu? Aku ingat lg.

Yang dialog kat atas tu, siapa yang reka. See, dah jadi fitnah.

CheguFadh said...

ni kes bersih..aku amek dari blog yang cite bende2 lawak je ni..
video yang aku amek cari sndiri..
ko dengar dr awal smp habis ko akan tau nape blogger lawak tu wat dialog cm2..hahaha

CheguFadh said...

HINDRAF lain ma..xkan la HINDRAF bertakbir sakan..hahahaha