Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 29, 2009

Teoh : MAYAT PALING CANTIK dan BERSIH

Herm..Sebelum ini ada rakan yang mempersoalkan mengenai tuduhan aku terhadap SPRM..Yela..Kematian dikatakan mengejut dan juga dikatakan terjatuh..Anda dah lihat ke tempat dari mana Teoh dikatakan terjatuh??Tingkap yang kecik macam tu leh terjatuh??Kalau terjatuh mustahil..Confirm2 la tersangkut..Tak caye,korang tengok balik berita2 pasal kematian Teoh yang lalu..Ade gambar Forensik semak tingkat 9 tempat Teoh terjatuh..Yang Forensik tengok ke bawah dr tingkap Teoh terjatuh..

Utusan pun tak habis2 berita die sekerat je..Terjatuh atau dipercayai terjun..Kepala hotak die terjun..Orang tu nak kawin lagi 2 hari siap dah edar semua kad jemputan kat semua..Boleh la pulak terjun dari tngkat 9..Memang 1 malaysia terperanjat..


Dulu bulan May 2009 ada berita seorang wanita Vietnam yang datang Malaysia secara haram telah terjatuh dari tingkat 16..Kepala pecah..darah terpercik ke serata tempat..Ada saksi yang tak tengok tapi terdengar bunyi dentuman kuat..Kepala wanita tersebut hancur berkecai..


Kes Teoh???Cuba tengok macam mana akhbar ARUS PERDANA/PROPAGANDA menganalisis..Macam ada cover macam2 kan??Jom kita semak pula berita2 dibawah..Aku malas nak type panjang2..so apa yang dorg cakap sama macam aku cakap..Aku pun dah komen kat seorang follwer aku bernama Khairul macam mana skandal SPRM cakap Teoh ni terjun/terjatuh..Jadi terpulang pada kalian bergelar mahasiswa,Satu malaysia untuk menilai segala perjalanan berita..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Apabila aku baca laporan Utusan Online bertajuk “Teo Beng Hock mati kerana terjatuh dari paras tinggi” aku pun cari dalam macam-macam blog dan aku jumpa macam-macam andaian dan ulasan. Tapi kebanyakannya tidak sama dengan yang ditulis oleh Utusan.

Contohnya aku tengok foto kat sini bersama pakar CSI dan pakar tersebut mengesahkan dengan yakin Mendiang Teo bukan mati akibat jatuh dari tempat tinggi.

Menurut pakar ini, jika Mendiang jatuh dari tempat tinggi, dari foto tersebut boleh dikesan seperti:-

  • Pasti ada kesan darah yang keluar dari hidung dan mulut. Kesan darah atas lantai berhampiran muka.
  • Jatuh dari tempat tinggi kepala terhempas ke lantai dan pecah. Darah terpercik keluar paling banyak di bahagian kepala dan tompokan darah paling banyak atas lantai di kepala mendiang.
  • Mayat akan kelihatan renyuk

Itu saja pakar boleh komen. Sebab pakar ini mendapat pengalaman dan pengetahuan pun dari tv, rancangan CSI dan macam-macam. Lagipun dia anak aku umur 11 tahun, masih sekolah. Ha… ha… ha…

Kalau IO Polis dan unit forensik polis, dapat jawapan macam lain aku tak tau la……….!!!!!

http://leecopperten.blogspot.com

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Timbul perasaan kemushkilan di benak kepala aku?, apabila tengahari tadi seorang daripda in-charge aku tanya, dan suruh aku berfikir mengenai kisah mangsa siasatan SPRM.

Kalau kita lihat dan baca dari Harian Metro DISINI mangsa dikategorikan jatuh dari tingkat 14 ke koridor tingkat 5.. Ini bererti 9 tingkat ketinggian yang mangsa jatuh.

Mengikut In-Charge aku, biasa seorang anggota TLDM terjun bunuh diri dengan ketinggian 10 tingkat sahaja, mayatnya bersepai jatuh ke bawah, puas anggota bomba memungut dan membersihkannya.

Tetapi mangsa yang ini, yang dikata jatuh, atau membunuh diri, mayatnya cantik elok terbaring terletak seperti didalam gambar. Jadi sendiri fikirlah…

Manakala Ketua Polis Selangor Datuk Khalid Abu Bakar berkata kes ini diklasifikasikan kematian mengejut.. (Utusan Malaysia)….pulak dah… belum apa-apa dah macam-macam kenyataan keluar… Sama-samalah kita fikir….

http://manjongmari.blogspot.com

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oleh: hermansamsudeen

"Terkejut juga membaca berita utama Harian Metro hari ini. Seorang pemuda berusia 22 tahun, Tan Kian Chong ditemui mati setelah terjatuh dari tingkat 16, Apartmen Vista Angkasa, Kampung Kerinchi semalam. Harian Metro melaporkan;
“Saya dengar macam bunyi letupan sebelum melihat satu tubuh manusia di atas lantai bangunan,” kata Hamzah Sharif, 45, menceritakan kejadian seorang pelajar lelaki Universiti Malaya (UM).


Dalam kejadian kira-kira jam 11.30 pagi itu, mangsa, Tan Kian Chong, 22, ditemui dalam keadaan tertiarap dengan keadaan kepalanya berkecai dan kesan darah dilihat terpercik hingga ke tingkat dua bangunan apartmen berkenaan.


Kes ini menarik perhatian saya kerana pada 15 Julai lepas, Setiausaha Politik Exco kerajaan Selangor, Ean Yong Hian Wah iaitu Teoh Beng Hock ditemui mati di Plaza Masalam Selangor selepas disoal siasat SPRM.

Kebanyakkan media melaporkan bahawa beliau mati kerana terjatuh dari tempat yang tinggi. Anehnya keadaan jasadnya tidaklah seteruk kes Kian Chong atau kes-kes lain yang melibatkan mangsa yang jatuh dari tempat tinggi yang lain.

Jasad Beng Hock ditemui dalam keadaan bahagian belakang seluarnya terkoyak. Kepalanya masih sempurna, pendarahan dikesan dibeberapa bahagian.

Kes ini pastinya perlukan siasatan rapi dari pihak Suruhanjaya yang diamanahkan. Kita harap kita akan mendapat jawapan yang menyakinkan tentang kematian Beng Hock tak lama lagi.

Kematian jatuh dari banggunan di Malaysia...sangat bersih

Kesan jatuh dari banggunan di Malaysia…sangat bersih.

Kesan jatuh dari banggunan di luar negeri

Kesan jatuh dari banggunan di luar negeri.

Lebih2 lagi POLIS menolak untuk dilakukan ujian patung (patung dijatuhkan daripada tingkap yang Teoh "terjun" Demonstrasi depan orang ramai)



CheguFadh:
Mungkin SPRM gagal untuk mendapatkan maklumat daripada Teoh @ mempengaruhi mendiang supaya berpaling tadah..Jadi Teoh dibelasah dengan teruk sehingga pecah organ dalaman dan terus menyebabkan kematian..

Untuk cover semuanya,mayat diletakkan diluar bangunan dan tercetuslah rumours Teoh TERJUN oleh sebahagian besar blogger UBN..Yela..Kalau nak letak mayat Teoh jauh2..Nanti tak ada rakaman Teoh meninggalkan pejabat SPRM dalam keadaan selamat..

Kalau ada yang kata pihak Ronnie Liu (geng2 kongsi gelap) bunuh Teoh,pun tak logik..3.45 a.m Teoh selesai beri keterangan kat pejabat SPRM..Teoh ditemui mati pada jam 1pm dan guna teori half life,masa kematian pun dalam awal pagi jugak..Takkan lah bangunan SPRM,pejabat SPRM,orang boleh sesuka hati keluar masuk tanpa pengawasan???Herm..Musykil kan??So pandai2 la korang nilai sendiri..Aku pun dah bosan bile politik diperguna untuk cover sesuatu perkara..lepas tu die sendiri cakap jangan mempolitikkan isu..haih..

1 comment:

Mr K said...

Wa.. nama aku masuk..
nak link tak apa. tapi kalau ada komen yang berbau politik, aku tak akan approve.

komen pedas tapi x der politik x apa