Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 25, 2009

Seorang rakan di facebook menulis sebegini...

"SILA JANGAN BUAT STAT BERBAUR KEKAUMAN MAHUPUN POLITIK!bencik ah baca, delete trus kang rasa bersalah plak.tp meluat tatau nk ckp camne."


setelah aku update status begini

mahasiswa pendidikan selalu diugut ISU POSTING..apa salah mahasiswa bersuara??kenapa ada pihak dalam kalangan mahasiswa sendiri yang giat menipu mengenai isu berkenaan..jika betul tak dapat posting apabila menyatakan pendirian mahasiswa HARUS ditukar sahaja kerajaan yang zalim tersebut.. (isu perbincangan bersama Prof Madya Dr Hasbie di dewan kuliyah sebentar tadi)


Persoalannya??Kebanyakkan masyarakat kita lebih benci POLITIK atau HIBURAN yang seakan melebihi had dan Pesta terlampau disertai dengan terlalu gilakan budaya BARAT??Akan dikemaskini kemudian..Hiburan sedemikian diguna pakai dalam perbandingan ini merujuk kepada aktiviti semasa "mereka" yang berfikiran sedemikian..

2 comments:

Anonymous said...

bkn org yg post kt fb 2 kire 'kawan agak baik' ko jgk ke?
huhu...
meluat aku dgn die!!!!

Fadhlullah Universoul said...

mcm kenal je tanpa nama ni..hehe..
Relax la..aku mmg xsuke pn org emo2 nih..hehe..