Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 1, 2009

Sebab Bini Najib (BN) 1 Malaysia jadi ....

Hehe..Bende ni isu terlalu sensetif bagi orang ramai..Jika ditanya mahasiswa lagi la pulak berderau jadinya darah..Nak tanya orang2 Negeri Sembilan??haha..lupakanlah..Hal Rosmah ni pun ada jugak orang UMNO N.Sembilan yang terlibat dalam video tuh..

Dan mostly pun tau dah macam mana UMNO N.Sembilan ni bergolak musuh tradisi sesama sendiri..Antara Isa Samad vs Mat Hassan pun tak habis2 lagi..Bekas Ahli parlimen Jempol lama yang pernah jadi Menteri Penerangan dengan Ahli Parlimen yang sekarang juga masih sama..Sudah berpuluh tahun,tapi musuh tradisi sesama parti ini sangat membenci sesama sendiri..

Bagaimanakah nak wujudkan konsep One Malaysia kalau sesama parti (bukan antara parti komponen) pun dah kacau bilau??Niamah!!

*Tak percaya boleh tengok team UMNO N.Sembilan yang Pro Isa Samad bermusuhan dengan Pro Mat Hassan.

Oklah..Aku pun tak mau ulas panjang..Just baca keseluruhan berita-berita yang terpampang ni..Tak kecoh pulak hal ni dalam media arus perdana..Ke takut dengan arus mahasiswa??














1-Video Rosmah: Polis siasat Badrul

2-Tiga lagi siswa UM dicari polis

3-'Bini puaka' seret 2 siswa ke mahkamah


4-Anti-Rosmah,Jawapan Lain ada di UM..

5-Waris Shahrudin juga dimaklum lewat oleh POLIS

6-HEP UM:Jangan perbesar isu,malu Universiti..

7-TNC UM dapat UNDI paling tinggi

8-Tertuduh mengaku tak bersalah,ikat jamin rm5000



Apa2 pun aku tau punye respon orang ramai hal ni..ayatnya confirm lebih kurang macam ni..

"Uii... naa. Jgn main-main perkara mcm ni kawan. Kana ISA nanti. lagipun ini barang boleh dibikin-bikin bah. Tapi kalau betul, abis la kita."-JustiFighter dalam SabahForum

Aku pulak nak kata macamni:
Apa kaitan kes kita cakap Rosmah macam tu boleh kena ISA??Apa kalau kita cakap hal tu boleh gugat keselamatan negara atau keselamatan Rosmah Mansor??Rosmah Mansor tu 24jam dilindungi SB dan konco2 Najib yang dah paling berkuasa dalam organisasi Malaysia..Tak gugat apa2 keselamatan negara dan Rosmah sendiri pun..

Tapi kita memang boleh kena ISA sebab ISA tu diguna ikut suka kepala mak bapak orang berkenaan perihal ISA tu je..Yela..Kena tangkap pun bukan bagitau apa kesalahan,tak dibicarakan pakai tuduh dan humban je dalam penjarakan??

Dan penyelesaian kepada hal ini..aku quote dari Ibrahim Baba..
Video pendedahan ekslusif penggunaan ilmu hitam, gangster, serta pembunuhan altantuya yang dikaitkan dengan Rosmah Mansor, Isteri Perdana Menteri Malaysia

Mengerunkan kerana jika benar bagai dibagai dituduh dalam video tersebut maka ianya mempersoalkan integriti seorang isteri pemimpin no. 1 negara kita.Terkejut juga kerana jika benar bagai dikata, apakah masih ada manusia yang selepas melalui pendidikan tinggi serta mempunyai kedudukan yang tinggi dalam status sosial tetapi lain pula disebaliknya.

Jika tidak benarlah pula tuduhan yang dilemparkan, apakah pula tindakan yang bakal diambil oleh Rosmah Mansor untuk membersihkan namanya dari tuduhan yang amat berat sekali ini.

Namun, jika tuduhan ini adalah palsu dan rekaan semata-mata, apakah pula niat dan hasrat mereka yang mengeluarkan klip video ini? Sudahlah begitu, mereka yang terlibat dalam pembikinan video tersebut dikatakan saudara mara Rosmah sendiri, termasuk adik kandungnya sendiri.

Tuduhan-tuduhan yang disebut dalam video tersebut amatlah mengerunkan hinggakan sukar untuk dipercayai oleh insan biasa. Ditambah pula tuduhan seperti ini dileparkan terhadap isteri Najib, Perdana Menteri Malaysia.

Sekian, IB

Tapi siasatan mestilah secara telus,bukan siasatan macam kes Altantuya dan Norita..Bukan macam kes Liwat dan VK Lingam..tu rakyat TUNTUT IPCMC!!Ada FAHAM???Awat hang tolak gak then nak bagi EAIC??Pelik2..Dulu hang konar sana sini pasal PPSMI,debat pun tak mau turun..Ini sekarang lu konar pasal isu keselamatan pulak..aduhhhaaaiii..negaraku negaraku..

No comments: