Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 29, 2009

Muak..Buhsan..

Herm..Sekarang ni bukan demam & virus je menular kat UPSI ni..Ada benda lain gak yang menular..Especially belog2 yang semua tak tahu kesahihan beritanya..Paling menyedihkan semua belog ni tak beridentiti..Nak bagi identiti sendiri,gambar,course sume pengecut..berikut adalah belog2 yang timbul..Blog ini bukan blog Persatuan/Kelab/individu,tetapi terlalu perasan mereka semua adalah penyampai maklumat yang paling boleh dipercayai untuk masyarakat kampus..




Dimulai dengan blog CintaUpsi oleh seseorang yang dikenali sebagai Dr Luv yang pernah menghangatkan PRK UPSI dan dikantoikan oleh Saudari Nur Aqilah Hanis pada malam kemuncak kempen,belog Dr Luv tersebut telah secara rasminya ditutup..

Kemudian hangat pula blog UPSIKINI yang telah mencapai hits hampir kepada angka 40ribu dan telah mendapat perhatian daripada blog rasmi MahasiswaKini Malaysia..Blog lain pula tumbuh macam cendawan..UPSIonline,UPSIinsider,PolitikUpsi, dan yang terbaru sekali upckini,SuaraUpsi,upsiPolitik pula menghangatkan kempen Politik Kampus yang dijangka akan diadakan pada bulan september nanti.Tidak terkecuali kepada 3blog lain yakni GMSupsi,UpsiBloggerUnited & imakupsi yang tidak mendedahkan identiti masing2,tetapi pujian kepada 3blog tersebut kerana ada sesuatu yang disampaikan dan unite masyarakat dikampus melalui caranya yang tersendiri..

Berikut merupakan alamat blog yang kian hangat di UPSI buat ketika ini..

1)UPSIKINI
2)Politik UPSI
3)Upsi-Insider
4)SuaraUPSI
5)UPCKINI
6)UPSIPOLITIK
7)UPSI-Blogger-United
8)GMS upsi
9)Anak Kelantan UPSI
10)Upsi Online


Berikut pula merupakan blog "informasi" yang sudah mati??
1)suara-upsi
2)storyupsi
3)AspirasiUPSI
4)AspirasiWordPress

Apa-apa pun,harap semua mahasiswa dapat menilai kesemua berita dengan bijak.Lebih baik merujuk kepada blog para pimpinan MPP sendiri dan juga persatuan yang sah berdaftar dibawah HEP kerana ianya semestinya bertanggungjawab atas artikel yang dikeluarkan daripada merujuk kepada blog yang "bacul" dan tak bertanggungjawab kerana gagal menunjukkan identiti sendiri..Wallahualam..

1 comment:

Anonymous said...

salam...blog anda sgt baik..jgn jd spt blog2 yg ptr belit dan pch blhkan masy. tgk2 la upsikini dan lain2 tu...mgkin terlalu taksub dgn politik dan terbawa2.bkn itu yg kita nak di upsi ini.mual membacanya...